۴۰ درصد افراد بالای ۴۰ سال کشور پارگی تاندون دارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فریبرز عزیزی، در کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران که روز پنجشنبه در محل انجمن برگزار شد، افزود: مشکلات اسکلتی و عضلانی در ناحیه شانه شایع‌تر از دیگر قسمت‌های بدن است که با حمل بار سنگین، بروز می‌یابد.

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران ادامه داد: دردهای شانه در افراد سالمند و کودکان بیش از سایر گروه‌های سنی شایع است. سالمندان به دلیل اینکه تمایل دارند کارهای شخصی را بدون کمک به دیگران، خود انجام دهند با برداشتن و جا به جایی وسایل دچار مشکلات شانه می‌شوند.

وی افزود: در کودکان نیز درد و در رفتگی شانه بسیار شایع است؛ زیرا امروزه کودکان ورزش‌های حرفه‌ای مانند والیبال، بسکتبال، میدانی و رزمی انجام می‌دهند که آسیب‌های شانه را تشدید می‌کند.

عزیزی گفت: در حالی که این ورزش‌ها برای کودکان مناسب نیست و اگر می‌خواهند این ورزش‌ها را انجام دهند، باید نیم ساعت قبل ورزش، بدن خود را گرم کنند تا بدن فرصت بازتوانی داشته باشد، اگر کودکان دچار درد شانه شدند، نباید این ورزش‌ها را ادامه دهند.

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران در پایان اضافه کرد: شرایط اقتصادی امروز جامعه باعث کمبود برخی از قطعات پروتزها شده است، با توجه به اینکه تجهیزات ارتوپدی داخلی و خارجی است، برخی از این تجهیزات از داخل کشور تأمین می‌شود و برخی نیز وارداتی بوده و تنوع شرکت‌ها کم شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.