افراد غیرحرفه‌ای در درمان شکستگی‌ها دخالت می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، روشنک مرادی، در کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران که روز پنج شنبه در محل انجمن برگزار شد، گفت: تشخیص طبی و درمانی دردهای عضلانی و مفاصل باید زیر نظر پزشک انجام شود تا مردم دچار عوارض بدتر نشوند.

وی افزود: امروز درد دست در زنان بسیار شایع است، استفاده زیاد از موبایل، کارهای خانه، بیماری‌های دیابت و روماتیسم امروزه درد دست را بسیار شایع کرده است و بی حسی و خواب رفتن از علائم آن بوده و باید با مراجعه به پزشک درمان شود.

عضو هیئت مدیره انجمن ارتوپدی ایران ادامه داد: متأسفانه اطلاعات غلط و ناقص در خصوص درمان شکستگی‌ها و دردهای عضلانی و مفاصل به مردم ارائه می‌شود و برخی از افراد غیرحرفه ای در این امر دخالت می‌کنند.

در ادامه دبیر انجمن ارتوپدی اطفال ایران، گفت: مراجعه اطفال به شکسته بندهای محلی از معضلات اساسی است که عوارض بسیار زیادی را برای کودکان در بزرگسالی ایجاد می‌کند.

 رامین زرگرباشی  گفت: برخی از اطفال دچار شکستگی‌های اطراف آرنج، ساعد و مچ دست می‌شوند که ممکن است به ظاهر این شکستگی‌ها ساده باشد، ولی همراه با آسیب‌های عروقی و عصبی است.

وی در پایان افزود: متأسفانه در ایران مرکز ترومای اطفال نداریم و باید چنین مرکزی ایجاد شود تا اطفال هنگام شکستگی به مرکز تخصصی در این زمینه مراجعه کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.