تخصیص وام کم بهره به تولیدکنندگان دارو بعید است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اکبر ترکی در مورد تلاش وزیر بهداشت و درمان برای ارائه طرحی در هیات دولت به منظور ارائه تسهیلات وام کم بهره به تولیدکنندگان دارو، گفت: تا زمانی که نقدینگی در بازار دارو برای تولیدکنندگان پایین باشد و بدهی‌های بیمه‌ها به شرکت‌های دارویی، مراکز درمانی و داروخانه‌ها افزایش یابد نمی‌توان اقتصاد دارو را بهبود بخشید.

وی افزود: البته مبلغ 500 میلیون دلار را که کمیسیون بهداشت و درمان پیشنهاد داد تا ازصندوق توسعه ملی برداشت شده و در جهت تامین نیاز حوزه دارو در اختیار بیمه‌ها قرار گیرد، گشایشی را تا حدودی در این حوزه ایجاد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: آنچه مسلم است تخصیص وام‌های کم بهره نیز در صورتی می‌تواند راهگشای تولیدکنندگان دارو باشد که منابع مالی لازم برای آن تعیین شود، اما در شرایط کنونی که منابع دولت و بانک‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیست، بعید به نظر می‌رسد که بتوان این پیشنهاد را عملیاتی کرد.

ترکی گفت: اگر منابع مالی لازم برای تخصیص وام کم بهره به تولیدکنندگان دارو نیز تامین شود، باز هم لازم است که نظارت دقیقی بر روند آن صورت بگیرد تا به طور قطع مبالغی که به آنها پرداخت می‌شود، در حوزه دارو هزینه شود، نه اینکه این وام را در سایر حوزه‌ها هزینه کنند و مشکلات دارو همچنان بر جای خود باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: تولیدکنندگان دارویی که متقاضی دریافت این وام خواهند بود، باید قبل از دریافت آن مورد ارزیابی قرار گیرند و محل هزینه‌کرد خود را مشخص کنند و بعد از مدتی نیز که وام به آنها پرداخت شد، عملکردشان مورد پایش و نظارت قرار گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.