بخش قابل توجهی از جمعیت ایران فاقد هرگونه بیمه ای هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی، صبح شنبه در کنفرانس ملی بیمه همگانی که در بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، افزود: محورهای کنفرانس امروز به نوعی انتخاب شده که علاوه بر به روز بودن، رویکردهای اصلی سازمان بیمه سلامت است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند، خدماتی که به آنها ارائه می‌شود از طریق ۵ صندوق صورت می‌گیرد که به تازگی نیز مددجویان کمیته امداد نیز به افراد تحت پوشش ما پیوسته‌اند که این اقدام در راستای تجمیع منابع صورت گرفته است.

وی افزود: پوشش افراد مجهول الهویه یکی از مخاطرات ما بود که در این بحث نیز توانستیم اقداماتی را انجام دهیم اما هنوز بخش قابل توجهی از جمعیت ایران فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند این در حالی است که هیچ مانعی برای بیمه این افراد وجود ندارد.

موهبتی گفت: در بسیاری از کشورها بیمه مبنای ارائه خدمات به افراد است اما در کشور ما کد ملی مبنا است و تمام این موارد باید در آئین نامه ارزیابی وسعدیده شود که حداقل خدشه را به خدمات مطلوب از لحاظ کمی و کیفی به گروه‌های نیازمند وارد کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: هر چه به پوشش صددرصدی بیمه همگانی نزدیک می شویم سخت‌تر خواهد شد، یکی دیگر از مواردی که مورد تاکید است حفاظت مالی در بیمه سلامت است که اقدامات ارزشمندی صورت گرفته به طوری که امروز هزینه‌ای که مردم از جیب می‌دهند کاهش پیدا کرده اما آنچه در قانون آمده ۲۵ درصد است و هنوز فاصله زیادی با این عدد داریم.

وی تصریح کرد: ۲۳ میلیون روستایی تحت پوشش بیمه رایگان هستند و تعداد قابل توجهی از افراد هستند که بدون ارزیابی وسع تحت پوشش قرار گرفته‌اند که این موضع می‌تواند به عنوان چالش و مشکلی مطرح شود که باید در نظام ارزیابی وسع آن را رفع کرد.

موهبتی افزود: امروز یکی از مشکلات و چالش‌های بیمه‌های اجتماعی منابع مالی است به طوری که مصارف بر منابع پیشی گرفته است.

به گزارش مهر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پایان گفت: ایجاد مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت در دستور کار قرار دارد که مجوز آن نیز اخذ شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.