وزیر بهداشت با رانت‌خواری در حوزه غذا و دارو برخورد کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود پزشکیان با اشاره به انتقاد وزیر بهداشت مبنی بر امضاهای طلایی و رانت در حوزه غذا و دارو گفت: وزیر اگر اطلاعی در این زمینه دارد باید برخورد کند اما به هرحال  در حوزه غذا و دارو و بسیاری از جاهایی که مشکل وجود دارد، اگر روند مقررات، مدیریت، نیروی انسانی و نظارت‌ها چنانچه آنطور که باید عمل شود، می‌توان جلوی این کارها را گرفت و اصلاح کرد.

وی افزود: طبیعتا این قضیه مسئولیت وزیر است که چنانچه از این قضیه اطلاع دارد حتما برخورد و اصلاح کند و از طرف دیگر نیز کمیسیون بهداشت و درمان، سازمان‌های نظارتی مختلفی از جمله دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دیوان عدالت اگر خبری دارند حتما برخورد کنند و برای اصلاح کار باید قدم بردارند.

پزشکیان با اشاره به گفته وزیر بهداشت یکی از تکالیف وزارت بهداشت جلوگیری از واردات مشابه تولید داخل است و دولت نباید مانع بخش خصوصی شود و راه را برای برخی ببندد و همه باید عدالت را احساس کنند، تصریح کرد: این حرف درستی است. آنطور که باید از تولیدات داخلی پشتیبانی نمی‌شود و محصولی که در داخل تولید می‌شود، نوع خارجی آن محصول را نیز وارد می‌کنیم و سوبسیت و ارز می‌دهیم و اگر نشد به روش‌های دیگر در داخل بسته بندی کرده و می‌گوییم که تولید داخل است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: در برخی قسمت‌ها چنین اشکالاتی وجود دارد و خوب است که وزیر از این روند اطلاع دارد و باید برخورد کند و اگر بخواهیم مستقل شویم باید بر روی تولید داخلی بایستیم، برای کیفیت داخلی تلاش کنیم  و حتی از آن پشتیبانی کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.