تطابق تعرفه‌ها با هزینه‌های واقعی جامعه از مطالبات جامعه پزشکی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا ظفرقندی در دومین همایش سالیانه انجمن علمی پزشکی روان تنی ایران ‌با بیان اینکه؛ نگاه به انواع بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و ... در گذشته نگاهی جسمی و بدنی بود گفت: برای درمان کامل یک بیماری باید غیر از ابعاد جسمی به ابعاد دیگر از جمله ابعاد روانی و کیفیت زندگی هم توجه شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به خلقت جهان و انسان که پدیده ای کامل ، جامع و چند بعدی است افزود : انسان ابعاد پیچیده ای دارد و نگاه جسمانی محض و مغفول ماندن ابعاد دیگرنگاهی ناقص و خسارت بزرگی خواهد بود.

وی با تاکید به اینکه نگاه کامل و جامع به انسان، در حوزه پزشکی نیز باید کامل باشد، تصریح کرد: دیدگاه پزشکی به درمان و پدیده سلامت باید همه جانبه و جامع باشد.

ظفرقندی در ادامه راه اندازی بخش روان تنی در بیمارستان امام را قدم بسیار ارزشمندی دانست و گفت: در همه جای دنیا ساختن و شروع، کار سختی است و در ایران به دلیل مشکلات ، سختی های بیشتری دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: بخش روان تنی بیمارستان امام با سختی ها و مشکلات بسیار زیادی راه اندازی شد، برگزاری این کنگره نشانه مقاومت،پیشرفت و رشدکاردر این حوزه است.

وی افزود: در گذشته به جوانب مختلف درمان توجه نمی شد و به کیفیت زندگی بیماران قلبی، سرطان‌ها و ... اهمیتی داده نمی شد، هنوز هم درمان‌ها کامل نیست و برای برخورداری از درمان کامل باید علاوه بر ابعاد مختلف جسمی، روح و روان بیماران و خانواده آنها نیز مورد توجه قرار گیرند.

ظفرقندی تصریح کرد: در نگاه کامل و جامع درمان بیماران ، بحث اقتصاد سلامت نیز باید مد نظر باشد. اهمیت موضوع تعرفه بر مبنای همین نگاه است، چرا که ادامه فعالیت بیمارستان ها نیازمند امکانات و تجهیزات برای رسیدگی همه جانبه به مردم است که باید در اقتصاد سلامت به صورت کامل دیده شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به همراهی جامعه پزشکی در حادثه سیل در برخی از مناطق کشور، گفت: جامعه پزشکی با مشقت و سختی های فراوان تلاش کردند بر بالین بیماران حاضر شوند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در پایان اضافه کرد: واقعی شدن تعرفه ها وتطابق تعرفه ها با هزینه های واقعی جامعه ازجمله مطالبات جامعه پزشکی است، برای ادامه درمان باکیفیت و ارائه خدمات مناسب به مردم باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.