فدراسیون صلیب سرخ جهانی در تلاش برای بازگشایی حساب های مسدود ایران  است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی اصغر پیوندی در تشریح اقدامات هلال احمر در مناطق سیل زده با بیان اینکه در ساعات اولیه سیل در کنار هموطنان بودیم، گفت: تلاش کردیم آسیب ها و تلفات کاهش یابد؛ سیل از مازندران و گلستان شروع شد و در نهایت به لرستان، ایلام و خوزستان رسید و در حال حاضر نیز در سیستان و بلوچستان با آن درگیر هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: طبق اساسنامه امدادرسانی ما بر اساس 5 محور انجام شد، یک محور امداد و نجات بود که بالغ بر 450 هزار نفر از امداد هوایی و زمینی برخوردار شدند و به مکان امن انتقال یافتند.

وی افزود: سیل زدگان در محلی امن مانند ورزشگاه ها، مساجد، هیات ها و مدارس منتقل شدند و نزدیک به 290 هزار نفر توسط هلال احمر اسکان اضطراری شدند.

پیوندی گفت: محور دیگر امدادرسانی ما تغذیه اضطراری بود که با ارائه بسته های 72 ساعته و یک ماهه تلاش کردیم تغذیه آنها به حالت عادی بازگردد البته وجود هماهنگی بسیار مناسب میان تمامی نیروهای امدادی، مسلح و هلال احمر باعث شد امدادرسانی ها  به درستی صورت گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: درمان اضطراری نیز یکی از محورهای امدادرسانی بود که با اعزام اکیپ های درمانی در نقاط مختلف صورت گرفت.خوشبختانه شاهد شیوع بیماری عفونی در مناطق سیل زده نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد شیوع بیماری عفونی در مناطق سیل زده نیستیم، تلاش ما و وزارت بهداشت پیشگیری از بیماری ها است؛ توجه به مسائل روحی و روانی سیل زدگان نیز یکی از اهداف امدادرسانی ما بوده که با اعزام تیم های سحر متشکل از روانشناس و روانپزشک تلاش کردیم این مهم نیز به خوبی در دستور کار قرار گیرد.

پیوندی اضافه کرد: مردم در سیل اخیر نزدیک به 130 میلیارد تومان به صورت نقدی هلال احمر کمک کردند، همچنین بیش از 50 میلیارد تومان به صورت غیرنقدی کمک کردند که تحویل اجناس به سرعت در حال انجام است.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: البته از کمک های خارجی غیرنقدی نیز بهره مند شدیم اما متاسفانه تحریم های آمریکا باعث مسدود کردن حساب های ما در خارج و عدم دریافت کمک های نقدی شد که از طریق فدراسیون صلیب سرخ جهانی تلاش می کنیم تا کمک های نقدی زودتر به دست ما برسد زیرا این کمک ها انسان دوستانه و برای مردم است و تحریم ها نباید به مردم آسیب برساند، برای تحقق این مهم در حال تلاش هستیم و امیدواریم سریع تر به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در مازندران و گلستان و بخش زیادی از لرستان وضعیت زندگی تا حدودی به حالت عادی بازگشته البته این به معنای حل تمامی مسائل و مشکلات آنها نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت پیوندی در پایان گفت: در خوزستان باید وسواس و دقت بیشتری را برای رفع مشکلات داشته باشیم؛ پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم بارش ها است و تا 14 تا 15 اردیبهشت ماه جبهه هوای سرد از جنوب غرب وارد کشور می شود و ما در کنار مردم هستیم انتظار می رود مردم از خدمات رسانی ما راضی باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.