۲ بیماری در ۶ استان، تحت پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل قرار گرفت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مریم حضرتی از پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل  ۲ بیماری خبر داد و گفت: بیماران سکته مغزی و بیماران نارسایی‌های مزمن  ‏قلبی که در آی سی یو بستری می شوند و نیاز به درمان ندارند و بیشتر نیاز آنها به مراقبت است، از این هفته  تحت پوشش خدمات بیمه ای مراقبت در منزل قرار می گیرند.

وی افزود: این ۲ بیماری به ویژه بیماری مزمن نارسایی قلبی پیش‌رونده و ناتوان کننده است به همین دلیل پوشش بیمه ای این ۲ بیماری را انتخاب کردیم و پس از تعامل با بیمه سلامت این ۲ بیماری  تحت پوشش خدمات پرستاری در منزل قرار گرفتند و از این هفته بیماران می توانند از پوشش بیمه ای این خدمات استفاده کنند.
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: قانون برنامه ششم توسعه و نیاز برخی بیماران به دریافت خدمات مراقبت در منزل موجب شد تا ما به سمت توسعه خدمات پپرستاری در منزل حرکت کنیم و  پوشش بیمه ای خدمات مراقبت در منزل  پرستاری در منزل را  مهمترین گام در این راستاست.
 
حضرتی گفت: این دو بیماری به مدت یک ماه تحت پوشش بیمه ای بیمه سلامت برای بیماران قرار گرفته است و در آینده پس از برررسی نتایج فاز نخست این طرح با همکاری معاونت درمان، معاونت پرستاری و بیمه سلامت به صورت کشوری اجرایی خواهند شد تا بیماران بتوانند در منزل خدمت بگیرند و این معنای واقعی تحقق تعرفه‌های پرستاری است.

وی تصریح کرد: پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل ۲ بیماری در ۶ استان کلید خورده است، پایلوت این طرح موفقیت آمیز بود و اکنون این طرح را در ۶ استان اجرایی کردیم و پس از مشخص شدن نتیجه فاز اول این طرح در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون پرستاری وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: بیماری‌های غیر واگیر شایع‌ترین علل مرگ و میر در کشور محسوب می‌شوند و مطالعات نشان داده است که مراقبت در منزل ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و در افزایش رضایت‌مندی و کاهش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی بسیار موثر است چرا که اغلب بیماران تمایل دارند در خانه و در کنار اعضای خانواده مراقبت دریافت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.