طرح ممنوعیت ادامه تحصیل پزشکان عمومی در مجلس تصویب نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بشیر خالقی با بیان اینکه به طور قطع طرح ممنوعیت ادامه تحصیل پزشکان عمومی در مجلس تصویب نمی شود، گفت: مجلس مخالف ممنوعیت ادامه تحصیل پزشکان است بنابراین این طرح تصویب نمی شود و به سرانجام نمی رسد.

وی ادامه تحصیل را برای پزشکان ضروری خواند و افزود: ممانعت از ادامه تحصیل افراد به هیچ وجه درست نیست بلکه باید تمامی اقشار تشویق به تحصیل در سطوح بالاتر شوند. بنابراین ممانعت از ادامه تحصیل پزشکان در دستور کار مجلس قرار ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اینکه برای افزایش ماندگاری پزشکان عمومی در مناطق محروم از ادامه تحصیل آنها ممانعت شود به هیچ وجه اقدام درستی نیست بلکه باید تامین زیرساخت ها در مناطق محروم و ارائه مشوق های مناسب به پزشکان مورد توجه قرار گیرد در واقع این با این کار صورت مساله پاک می شود اما مشکلات باقی می ماند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت خالقی در پایان گفت: تصمیم گیری برای اجرای طرح مذکور بر عهده وزارت بهداشت است، در گذشته قانونی تصویب شد که بر اساس آن پزشکان برای ادامه تحصیل تعهد می دادند تا پس از پایان تخصص به میزان دوران تحصیل یا دو برابر آن در مناطق محروم خدمات رسانی کنند بنابراین در طرح مذکور نیز می توان به این رویه عمل کرد یعنی در کنار ادامه تحصیل در مناطق محروم مشغول خدمت شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.