میزان تعرفه‌های اعلام‌شده سقف افزایش تعرفه‌هاست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی اظهار کرد: میزان افزایش تعرفه‌ها در سال 98، نتیجه پیگیری‌هایی بود که در هیئت دولت داشتیم و این میزان سقف افزایش تعرفه‌ها در سال جاری خواهد بود.

وی با اشاره به گلایه‌های سازمان نظام پزشکی از میزان افزایش تعرفه‌ها و مطرح کردن پیامدهای عدم افزایش تعرفه‌ها طبق نرخ تورم، افزود: شاید میزان افزایش تعرفه‌ها مطابق با افزایش هزینه‌ها نباشد، اما پزشکان امروز همان پزشکانی هستند که در زمان جنگ تحمیلی در کنار مردم بودند. امروز نیز که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم پزشکان باید در کنار مردم باشند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در جامعه پزشکی، پزشکانی داریم که در مطب‌هایشان نوشته‌اند دادن ویزیت الزامی نیست و حتی هزینه تأمین داروی بیمار را متقبل می‌شوند. با این شرایط مطمئن هستم جامعه پزشکی در شرایط کنونی نه زیرمیزی خواهد گرفت و نه از این شرایط به نفع خود بهره‌برداری خواهد کرد.

به گزارش تسنیم نمکی در پایان گفت: با این حال ممکن است معدود پزشکانی وجود داشته باشند که تخلف کنند که مطمئناً از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهند شد.

پس از اعلام میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال 98 که در بخش دولتی 10 و خصوصی 13 است، سازمان نظام پزشکی کشور با گلایه از این میزان افزایش پیامدهایی چون رواج پدیده زیرمیزی، کاهش کیفیت ارائه خدمات، ورشکستگی مراکز درمانی و تعدیل نیرو را مطرح کرده است.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.