راه اندازی کمپین همگانی فشار خون در کشور با هدف شناسایی، کنترل و اطلاع رسانی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رییسی با اعلام این مطلب و با تاکید بر ضرورت کنترل فشار خون، اظهار کرد: براساس آمارها، متاسفانه در کشور ما 45 درصد از افرادی که فشار خون بالا دارند، از این عامل خطر سلامتی آگاهی نداشته و پیرو آن، برای پیشگیری از بیماری و درمان به موقع نیز اقدام نکرده اند. بنابراین، بعد از مدتی با عوارض ناشی از پرفشاری خون که شامل، سکته های قلبی و مغزی و عارضه های قلبی و کلیوی است، به پزشک مراجعه می کنند. 

وی افزود: متاسفانه 50 درصد افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند نیز، دارو مصرف نکرده و تحت درمان مناسبی قرار ندارند و لذا فشار خون آنها تحت کنترل نیست. به همین دلیل، یکی از توصیه های سازمان بهداشت جهانی در حوزه کنترل بیماری های غیر واگیر، کنترل فشارخون است که براساس آن، وزارت بهداشت، در آستانه روز جهانی فشارخون، راه اندازی بسیج همگانی کنترل فشارخون در کشور را در دستور کار خود قرار داد. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: راه اندازی کمپین همگانی فشار خون در کشور با هدف شناسایی، کنترل و اطلاع رسانی و ارجاع موارد به پزشک، برگزار می شود، این غربالگری در گروه هدف افراد30 سال به بالای جامعه انجام شده و طبق پیش بینی ها، بیش از 20 میلیون نفر تحت آزمایش اندازه گیری فشار خون قرار خواهند گرفت و انتظار داریم، حدود 2 میلیون نفر از افرادی که از مشکل فشار خون خود مطلع نیستند، شناسایی شده و درمان مناسبی دریافت کنند.

نمکی گفت: این بسیج همگانی با همکاری و مشارکت تمامی معاونت های وزارت بهداشت و سازمان های وابسته به وزارتخانه برگزار خواهد شد و ضرورت همکاری های بین بخشی در این راستا اهمیت دارد. همچنین، مشارکت سازمان های مردم نهاد، نهادهای سلامت محور، بسیج، هلال احمر و بخش خصوصی و سایر ارگان ها و نهادهای تاثیرگذار در این راستا، بسیار راهگشا خواهد بود.

به گزارش وب‌دا وی در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه روز 27 اردیبهشت ماه، با عنوان روز جهانی فشار خون نامگذاری شده است، بسیج همگانی فشار خون نیز در این تاریخ در سراسر کشور آغاز شده و 6 تا 8 هفته تداوم خواهد داشت و تمام هموطنان از روستا تا شهر غربالگری خواهند شد. این اقدام در محل تجمعات مردم از جمله سازمان های دولتی و غیر دولتی، مساجد، اماکن عمومی، ادارات، کارخانجات و سایر محل ها، عملیاتی خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.