باید تلاش کرد تا نظام بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره در کشور شکل بگیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، وحید قبادی دانا افزود: مبحث گرانی دسترسی به خدمات روانشناسی و مشاوره مورد توجه ماست که البته استانداردها و تعرفه های این خدمات در تمام دنیا بسیار بالاتر است اما با توجه به اینکه جامعه هدف شما دچار مشکلات عدیده ای است، پوشش بیمه ای مناسب برای اقشار محروم جامعه می تواند راهگشای خوبی برای مدیریت هزینه ها و مراجعه به هنگام و موثر آنان به روانشناسان باشد.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: اهتمام این سازمان بر ایجاد عدالت در دسترسی تمام اقشار جامعه به خصوص دهک های پایین اجتماع به خدمات روانشناسی و مشاوره است.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی سلامت اجتماعی در کشور به همکاری تنگاتنگ و بی وقفه روانشناسان و مشاوران نیازمند است و با توجه به اهمیت ویژه و نقش روانشناسان در مسائل روانی و اجتماعی در سطح کشور، لازم است این همکاری تقویت شود.

قبادی دانا با اشاره به اهمیت نقش روانشناسان و مشاوران در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: در جامعه امروز و با توجه به شیوع اضطراب، افسردگی، اعتیاد، طلاق و بحران های فردی، مراجعه به روانشناسان اجتناب ناپذیر است و آگاهی بخشی، آموزش مهارت های زندگی و آموزش شیوه های فرزندپروری می تواند از این آسیب ها به میزان زیادی پیشگیری کند یا آثار تخریبی آن را کاهش دهد.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور، ایران را کشوری حادثه خیز ارزیابی کرد و افزود: بلایای طبیعی و انسان ساخت در کشور ما موجب بحران های متعددی می شود که هر یک می تواند بر روح و روان شهروندان تاثیر جبران ناپذیری بگذارد.

وی اضافه کرد: بروز و شیوع بحران هایی مانند افسردگی، خشونت، کودک آزاری، اضطراب و خودکشی پس از بلایا، اجتناب ناپذیر است و رهبر معظم انقلاب نیز از همه نهادهای کشور خواسته است تا با همدلی و همکاری هر چه بیشتر آثار سوء روانی و اجتماعی سیل را بر مردم مناطق سیل زده کاهش دهند.

قبادی دانا تصریح کرد: به همین منظور گروه های بهزیستی در قالب 265 تیم محب و در 13 استان کشور با حضور و مشارکت روانشناسان و مددکاران داوطلب در منازل افراد حضور یافتند و با شناسایی، مداخلات زودهنگام و ارجاع به مجموعه های روانشناسی این امر را پیگیری کردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور جامعه روانشناسی و مشاوره کشور را شایسته دو اقدام اساسی دانست و افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا نظام بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره در کشور شکل بگیرد. 

به گزارش ایرنا وی در پایان گفت: همچنین اقدام بعدی تلاش برای حضور موثر و پررنگ روانشناسان و مشاوران در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های کلان حوزه اجتماعی کشور است و نقش و نظر این جامعه فرهیخته و بزرگ هرگز نباید نادیده گرفته شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.