به سیل‌زدگان آق‌قلا خدمات اسکان و تغذیه اضطراری ارائه شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مرتضی سلیمی با اعلام این مطلب اظهار داشت: این سلسله عملیات اسکان و تغذیه اضطراری در پی شکسته شدن سیل بند روستای یلمه خندان از توابع آق قلا و حرکت سیلاب به سوی مرکز این شهرستان در دستور کار نیروهای امدادرسان هلال احمر استان گلستان قرار گرفت و به هزار و 200 بهره ور یادشده ارائه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین به منظور تسهیل در امر امدادرسانی به سیل زدگان استان گلستان؛ ۵ فروند قایق موتوری از سازمان امداد و نجات تحویل جمعیت هلال احمر این استان شد که این قایق های موتوری از نوع قایق های سبک بادی عملیاتی "جیمینی" ویژه عملیات امداد و نجات در شرایط سیلابی به شمار می روند. 

سلیمی مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در آق قلا را محله های عیدگاه، کل آباد، مسکن مهر، حکیم آباد، محمد آباد، کوی گلستان، خیابان اخوند رهبر، کوی گلها، سقر یلقی، میرزاعلی یلقی، یلمه خندان و سلاق باقی عنوان کرد و افزود: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از نیروهای امدادرسان حاضر در اماکن اسکان اضطراری هلال احمر در آق قلای استان گلستان همچنین اقلام زیستی و بسته های غذایی ضروری براساس نیاز سیل زدگان در میان آنها در حال توزیع است. 

وی افزود: حجم سیلاب و روان آبهای جاری به سمت آق قلا کاهش یافته و اوضاع تحت کنترل است، تا زمان عادی شدن کامل وضعیت سیل و آبگرفتگی در آق قلا نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر با تمام توان و ظرفیت در کنار مردم سیل زده خواهند بود و به ارائه خدمات مورد نیاز آنان خواهند پرداخت. 

از اواخر سال 97 و در پی بارندگیهای رگباری بخش وسیعی از گلستان به زیر آب رفت و بر اساس برخی آمار و بدون احتساب بارش اخیر و آب ناشی از ذوب برف در ارتفاعات استان دست کم 2.2 میلیارد متر مکعب روان آب در سطح منطقه جاری شده است. 

به گزارش ایرنا بر اثر این سیل شهرستانهای شرقی گلستان اگر چه مدت زمان کمتری درگیر سیل بودند اما تخریب خانه های مسکونی، واحدهای تولیدی و صنفی، زیرساخت های شهری و روستایی، مزارع و باغات در آنها زیاد بود و مناطق غربی و شمالی استان همچون آق قلا و گمیشان هم در کنار تخریب و آسیب ها همچنان با آبگرفتگی، رطوبت شدید، کاهش بهداشت عمومی و مشکلاتی از این دست مواجهند. 

سیل استان گلستان تاکنون در مجموع جان 11 نفر را گرفته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.