در بودجه ۹۸ نمی‌توانستیم منابع مالی پایداری را برای بیمه سلامت محقق کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی در رابطه با مشکلات تامین و مدیریت منابع مالی پایدار در حوزه بیمه‌ها گفت: کار‌های بسیار خوبی در ایام اخیر و در قالب طرح تحول سلامت صورت گرفته است، بی تردید بیمه شدن بیش از 12 میلیون نفر، یکی از کارهای بسیار خوب این طرح بوده است.

وی افزود: نبود منابع مالی پایدار یکی از معضلات حوزه بیمه ها است، آن چیزی که در حال حاضر مد نظر ما بوده، تامین منابع پایدار و قابل توجه برای بیمه‌ها است، از طرفی محدودیت منابع مالی دولت به دلیل تحریم‌ها و عدم برآورده شدن انتظارات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بودجه باعث شد وظیفه اصلی بیمه‌ها که اجرای همه سیاست های طرح تحول سلامت بود، ابتر بماند.

قربانی گفت: آنچیزی که می‌تواند همه این سیاست‌ها را اجرایی کند، صرفه جویی در هزینه ها، اجراشدن پرونده الکترونیک سلامت و گایدلاین است، این مسیری است که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت نیز در پیش گرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه وزیر بهداشت و درمان از مسئولان بودجه‌ای کشور بوده‌ و چهارچوب‌های مالی را به خوبی می‌شناسند، تصریح کرد: با مدیریت آقای نمکی بهتر می‌توانیم به سیاست‌های طرح تحول سلامت دست پیدا کنیم و آن چیزی که باید برای مردم در قالب بیمه همگانی و سلامت مهیا کنیم، تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: در بودجه 98 به صورت صد در صدی نمی‌توانستیم منابع مالی پایداری را برای بیمه سلامت محقق کنیم، اما امیدواریم با اجرای سیاست‌های درست و همراهی دولت، بتوانیم در بازه زمانی 2 الی 3 ساله به اهدافمان برسیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.