هشدارهای بهداشتی لازم در مناطق سیل‌زده برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها داده شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری با اشاره به هشدار اخیر وزارت بهداشت درباره احتمال بروز مشکلات در مناطق سیل زده با گرم شدن هوا و آمدن حیوانات به سطح آب، گفت: همواره نگرانی‌ها بعد از سیل شروع می‌شود به خصوص اینکه با گرم شدن هوا مواجه هستیم. لازم است هماهنگی‌های بین بخشی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و هشدارهای بهداشتی وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: کادر درمانی در مراکز بهداشتی و معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها به انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به مردم در مناطق سیل زده پرداخته‌اند، همکاران ما در همه جا در مناطق سیل زده حضور دارند. 

شهریاری گفت: ما در آخرین بازدید از مناطق سیل زده خوزستان و در صحبت با مردم به رضایت کامل مردم از نحوه خدمت‌رسانی اطلاع پیدا کردیم ولی باز هم با گرم شدن هوا روبرو هستیم که عملاً زندگی در زیر چادر برای مردم سخت شده و خطر شیوع بیماری‌ها هم تشدید می‌شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: با توجه به اینکه بنده مدیر گروه علمی فرهنگستان علوم پزشکی هم هستم قرار است این فرهنگستان امروز با حضور معاونان بهداشتی در مناطق سیل زده این موارد را مورد بررسی قرار دهند که مهمترین موضوع دادن آموزش‌های لازم به مردم سیل زده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.