با روش‌های سنتی آهنگ حرکت‌ متناسب با تحولات در عرصه سلامت نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در حاشیه دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به نیروی انسانی مجربی که در نظام برنامه نویسی کشور در دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی کشور حضور دارند و نیازمندی شدیدی که برای ساختار جدید نظام سلامت مبتنی بر رویکرد‌های نوین داریم، ناچاریم که از ابزار‌های‌ ای‌تی استفاده کنیم، به همین دلیل وزارت بهداشت نه تنها از این اقدامات حمایت می‌کند بلکه به عنوان یک درخواست و تقاضای ملی از همه دست اندرکاران غیرپزشکی که می‌توانند در زمینه فناوری‌های مهم به ویژه در زمینه برنامه نویسی و سیستم‌ ای‌تی به ما کمک کنند، می‌خواهیم که برای ارتقای نظام سلامت اقدام کنند.

نمکی درباره کسب و کار‌های الکترونیک در حوزه برنامه نویسی حوزه سلامت، گفت: با روش‌های سنتی آهنگ حرکت‌ متناسب با تحولات اجتماعی به ویژه تحولاتی که در عرصه نیاز‌های سلامت داریم، نیست و به همین دلیل باید به عنوان رویکردی جدید به سمت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌هایی که می‌توانند در این عرصه به ما کمک کنند، دست دراز کنیم.

وی افزود: در تمام عرصه‌های نظام سلامت اعم از دارورسانی، ثبت داده‌های الکترونیک به این حرکت نیاز داریم و به عنوان مدافع اصلی آن حمایت‌های لازم را از آن انجام می‌دهیم و قطعا می‌دانیم این کار می‌تواند در سطح کشور فراگیرتر شود و ما نظرمان این است که روی یک برنامه کار را به صورت پایلوت در یک منطقه آغاز کرنین و بعد از رفع آن در سطح ملی آن را اجرا خواهیم کرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: گردشگری سلامت یکی از ضرورت‌هایی است که باید به آن بپردازیم و کشور ما در عرصه سلامت و خدمت رسانی یکی از قوی‌ترین و عالم‌ترین کشور‌های منطقه است و مجبوریم تا از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم. کما اینکه کشور‌های حاشیه خلیج فارس، عراق به ما مراجعه می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نمکی در پایان اضافه کرد: حدود ۱۸ درصد از ویزا‌هایی که برای شهروندان عراقی به ایران صادر شده، مربوط به توریست سلامت بوده است البته همچنان تعداد زیادی از این بیماران به سمت ترکیه می‌روند، اما باید ظرفیت‌های آن را فراهم کنیم؛ بویژه در کیش با قابلیت‌های زیادی که دارد می‌توان از نقاط بسیار مهم و یکی از اهداف توریسم سلامت باشد و ما هم حمایت می‌کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.