روانشناسان در ارتقای سلامت معنوی جامعه نقش بسزایی دارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همزمان با روز جهانی روانشناس محمدرضا غفارزاده رزاقی ضمن تبریک این روز به تمامی روانشناسان گفت: سلامت معنوی یکی از ابعاد بسیار مهم سلامت است و امروزه آنچه که با روح و روان، اعتقادات و اخلاقیات انسان‌ها سر و کار دارد، نقش بسیار مهمی در سلامت روان افراد دارد.

رئیس گروه سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: روانشناسان نقش بی بدیلی در این ارتباط دارند و چنانچه مبتنی بر اعتقاد، باور عمیق و دلسوزی برای سلامت کامل انسان‌ها باشد، بطور معجزه آسا می‌تواند در تامین سلامت افراد عمل کند.

وی با اشاره به ارایه بیش از ۳۴۴ هزار خدمت توسط این گروه در سال گذشته، گفت: در سال گذشته با تلاش کارشناسان سلامت روان و رفتار این معاونت  ۳۴۴۱۰۲ خدمت به ۱۰۴۳۰۰ نفر ارائه شد.

غفارزاده رزاقی گفت: این خدمات شامل آموزش درخصوص اختلالات روانپزشکی، آموزش چهره به چهره مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، اعتیاد و سلامت اجتماعی بود.

رئیس گروه سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی در سلامت جامعه اظهار داشت: کارشناسان این گروه کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی را با حضور بیش از ۹۵۰۰۰ نفر برگزار کرده و آموزش‌های لازم درخصوص مدیریت خشم، مدیریت استرس، ارتباط موثر، خود آگاهی و... را به شرکت کنندگان ارایه دادند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص آموزش مهارت فرزندپروری گفت: کارشناسان گروه به بیش از ۷۸۰۰۰ نفر از مراجعان آموزش‌هایی در مورد تقویت رفتار کودک، مشکلات رفتاری کودکان، شناخت موقعیت دشوار و... ارائه کردند.

به گزارش ایسنا غفارزاده رزاقی در پایان ضمن تقدیر از زحمات همکاران این حوزه در راستای ارتقای سطح سلامت روانی، اجتماعی افراد جامعه اظهار داشت: امیدوارم با استعانت از خداوند متعال به عنوان سربازان عرصه سلامت روان بتوانیم نقش پر رنگی در تامین سلامتی مردم و گروه‌های هدف ایفا کرده و با ارتقای شاخص‌های این حوزه، گامی بلند در تحقق آرمان‌های حوزه سلامت روان این مرز و بوم برداریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.