یکی از تجلیات مستندسازی در حوزه سلامت، سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا عسکری در همایش روسا و کارشناسان صدور پروانه موسسات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با محوریت توسعه سامانه الکترونیک، گفت: در کشورهای پیشرفته، مستندسازی در خصوص کوچک ترین اقدامات، عملکرد ها را به یک الگوی جهانی تبدیل می کند.

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ادامه داد: سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از حیث شفافیت، یکی از تجلیات مستندسازی در حوزه سلامت و به خصوص حوزه درمان کشور محسوب می شود.

عسکری گفت: در این سامانه با قابلیت های تخصصی و امنیتی موجود مداخلات به شدت محدود شده و با ویژگی های فنی تمامی عملکردهای صورت گرفته از سوی کاربران شفاف و مشخص است و به الگوی خوبی در حوزه دولت الکترونیک تبدیل شده است. البته در حال حاضر مدیران و معاونین درمان، از تمامی ظرفیت هاي اين سامانه آگاهی ندارند، به همین دلیل انتظاری که از دانشگاه های علوم پزشکی و حوزه معاونت درمان وجود دارد، شناخت تمامي قابلیت ها و فرایند هاي صدورپروانه های موسسات، تایید، تمدید و یا ابطال و نیز بهره گیری از نیروهای با مهارت و توانمند توسط این  مدیران در بهره گیری از سامانه است. 

به گزارش وب‌دا وی در پایان افزود: با قرارگیری سند درمان و سطح بندی خدمات بر روی سامانه، می توان شاهد ارتقای آن به صورت تمام و کمال بود تا مثلا از طریق سامانه مشخص شود، چه تعداد تخت با چه ظرفیتی و در چه منطقه ای وجود دارد. بنابراین، مطالبه و هدف ما اجرای فرایندها و تکمیل هر چه سریع تر سامانه براساس سند است، تا اعمال سلایق از میان رفته و شفافیت کاملا متجلی شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.