زیر سوال رفتن قداست پزشکی نتیجه عملکرد خود پزشکان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری، در چهاردهمین "جشنواره آموزش" دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه قداست جامعه پزشکی ما این روزها زیر سوال رفته و این مسئله به عملکرد ما پزشکان برمی‌گردد، گفت: اساتید الگوی دانشجویان هستند و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همان گونه که در بحث ارزیابی آموزش پزشکی پیش قدم شده در بحث ارزیابی اخلاق پزشکی و اخلاق اساتید نیز پیش قدم شده و به معرفی الگوهای اخلاق پزشکی بپردازد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: ما پزشکان و اساتید برای جامعه هر چه کار کنیم کم است. جامعه‌ای که هر چه داشت در جهت حفظ نظام ارائه کرد و نمونه آن حضور خودجوش مردم در مناطق سیل زده و حوادث اخیر کشور بود. مردمی که خود مشکلات جدی مالی دارند ولی هر چه داشتند در مناطق سیل زده کمک کردند.

وی افزود: شاید ما مسئولان قدر مردم را خوب نمی‌دانیم، به نظر می‌رسد از آن اهدافی که در ابتدا برای نظام جمهوری اسلامی پیش بینی کردیم یعنی انقلاب ایدئولوژیک اسلامی با مذهب تشیع عملاً فاصله داریم و نتوانستیم اهداف عالیه‌ای که برای آن انقلاب کرده و صدها هزار شهید و جانباز دادیم، دسترسی پیدا کنیم.

شهریاری گفت:  البته اگر مجلس، دولت و مسئولان مشکل دارند به نوعی به خود مردم برمی‌گردد. ما شاید آزادترین کشور دنیا باشیم چرا که مجلس، رئیس جمهور و خبرگان رهبری را همین مردم انتخاب می‌کنند. پس اگر مشکل داریم مردم هم شریک هستند چرا که باید آگاهانه و هوشمندانه در انتخابات رأی داده و به وعده‌های دروغین گوش نکنند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در این رابطه به انتشار کلیپ‌ها و وعده‌های دروغین در زمان انتخابات اشاره کرد و گفت: وقتی که به مردم وعده دروغ می‌دهیم به آنان ظلم کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: البته بخشی از این مشکلات به شورای محترم نگهبان برمی‌گردد، باید شفاف‌سازی شود و دروغ به مردم تحویل ندهیم. در حوادث سیل اخیر همه مشکلات را دیدیم و شاهد وعده‌هایی که داده می‌شود هم هستیم. 

به گزارش ایسنا شهریاری در پایان گفت: همه می‌دانند امکانات مالی دولت چه میزان است و فکر می‌کنم اگر با مردم صادق و شفاف بوده و واقعیت‌ها را به مردم بگوییم قطعاً آن را می‌پذیرند. مردم وقتی گلایه دارند که وعده‌های بیخودی داده شده و به آن عمل نمی‌کنیم و همین مسئله باعث رویگردانی مردم می‌شود و در نتیجه آن می‌شود که شبکه‌های اجتماعی که می‌توانست برای دستیابی به اهداف مفید باشد به عنوان یک آفت بزرگ در کشور مطرح می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.