راه‌اندازی دفتر ارتباط با صنعت به منظور تعامل بیشتر حوزه پزشکی با علوم پایه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد آقاجانی صبح امروز در مراسم چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در دانشکده پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه آموزش در دانشگاه اهداف مشخصی تعیین شده است که یکی از آنها رسیدن به مرجعیت علمی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است، معتقدم که با ابزارهایی مانند تمرکز و تمایز می‌توان دانشگاه را در همه حوزه‌های علمی به پیشرفت برسانیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در حال حاضر سند تمایز آماده اجرا است و در این سند برای رشته‌های کمتر توسعه یافته برنامه ریزی دقیقی شده است، توسعه آموزش پزشکی پاسخگو و تحقق مرجعیت علمی از دیگر اهداف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و برنامه ریزی خوبی در راستای تبدیل شدن به دانشگاه نسل چهارم شده است.

وی افزود: دانشگاه نسل چهارم جامعه محور و پاسخگوی نیاز اجتماعی است، توسعه کمی در بسیاری از رشته‌ها اتفاق افتاده است که متأسفانه گاهی متناسب با بازار کار کشور نبوده و نیازمند بازنگری است.

آقاجانی گفت: ما باید کیفیت آموزش را مدنظر خود قرار دهیم، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای ۲۵۰ رشته تحصیلی است که در زمینه کمی کار‌های بسیار خوبی انجام شده است و برنامه ریزی خوبی در راستای ارتقای کیفیت آموزش‌ها شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  تصریح کرد: توسعه روابط بین‌الملل یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که متأسفانه به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی را برای ما در رابطه با ایجاد ارتباط با سایر دنیا ایجاد کرده است، اما با ایجاد تمهیدات لازم با دانشگاه‌های فرانسه، مجارستان و روسیه ارتباطات خوبی را در زمینه اعزام استادان، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و تعریف مدارک برقرار کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۲ دانشگاه صنعتی توافق کرده است تا رشته‌های بین رشته‌ای را برای رشد علمی بیشتر دانشگاه ایجاد کند و من معتقدم که استادان رشته علوم پایه باید در بیمارستان‌ها مسائل آموزشی را به دانشجویان آموزش بدهند.

آقاجانی با اشاره به اینکه در راستای تعامل بیشتر حوزه پزشکی با علوم پایه، دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی شده است، ادامه داد: اخلاق حرفه پزشکی بسیار مهم است به همین دلیل ضوابط آن تدوین و ابلاغ شده است و در زمینه اخلاق حرفه پزشکی، ارزیابی دانشجویان در حال انجام است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دو دانشکده بهداشت و ایمنی و سلامت و محیط زیست تحت عنوان دانشکده بهداشت و ایمنی با یکدیگر ادغام کرده است و این کار با هدف رفع موازی کاری در این دو دانشکده انجام شده است.

وی افزود: دانشکده آموزش پزشکی برای تأثیر گذاری در تصمیمات کلان حوزه سلامت ایجاد شده است، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای تکمیل کادر خود ۳۰۰ نفر را جذب هیئت علمی کرده است و این کار بر اساس سند تمایز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است، اعضای هیئت علمی در کنار دانشجویان در بیمارستان‌ها حضور دارند و این کار باعث افزایش مهارت دانشجویان می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان آقاجانی در پایان گفت: تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۹۷، ۳۶.۵ درصد رشد کمی و ۴۹ درصد رشد کیفی داشته است، همچنین رتبه دانشگاه به ۴۰ انتقال پیدا کرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.