پس از گذشت ۱۲ سال از تصویب‌، هنوز قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد شریفی مقدم اظهار کرد: معتقدم که تعرفه جامعه پزشکی تا ۱۰ سال آینده نباید افزایش پیدا کند، زیرا در قالب طرح تحول نظام سلامت تعرفه پزشکان به میزان ۳۰۰ درصد در سالیان گذشته افزایش پیدا کرده و این در حالی است که حقوق کارمندان سالیانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

دبیر کل خانه پرستار ادامه داد: افزایش بیش از حد تعرفه تاثیر منفی بر سلامت مردم جامعه دارد زیرا امروزه به دلیل مشکلات معیشتی، مردم توان خرید قوت اصلی خود از جمله پروتئین و حتی مواد لبنی را ندارند حال اگر در این شرایط تعرفه پزشکان ناگهانی به میزان زیادی افزایش پیدا کند، مردم برای انجام کار‌های درمانی و به خصوص اقدامات پیشگیرانه دچار مشکلات متعددی می‌شوند.

شریفی مقدم گفت: برخی از پزشکان از میزان افزایش تعرفه در سال جاری ابراز نا‌رضایتی کرده‌اند، این در حالی است که متاسفانه پس از گذشت ۱۲ سال از تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و قانون بهره‌وری شغلی هنوز هیچ تعرفه‌ای برای پرستاران اجرا نمی‌شود.

وی افزود: پرستاران نقش محوری در تامین سلامت مردم و به خصوص انجام اقدامات توانبخشی برای سالمندان دنیا و کشورمان ایفا می‌کنند و با توجه به پیر شدن جمعیت کشور عملکرد این افراد بیش از گذشته پر رنگ و حیاتی شده است، اما به دلیل اشتغال بسیاری از پزشکان در حوزه درمان بیشتر کار‌ها به این بخش سرازیر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان دبیر کل خانه پرستار ایران در پایان اضافه کرد: اگر تعرفه پزشکان افزایش ناگهانی پیدا کند مراقبت‌های سلامت دچار مشکلات جدی می‌شود و مردم دیگر برای دریافت خدمات اولیه درمانی و انجام معاینات و پیشگیری از بیماری‌های مختلف به پزشکان مراجعه نمی‌کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.