آموزش و ارتقای سواد سلامت ارتباط مستقیمی با سلامت روان دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی اسدی اظهار کرد: موضوع خودمراقبتی در حوزه سلامت روان از جمله مسائل مهم در جامعه امروزی با توجه به زندگی صنعتی و بروز اختلالات روانی است.

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت ادامه داد: آموزش و ارتقای سواد سلامت ارتباط مستقیمی با سلامت روان دارد به همین دلیل وزارت بهداشت برای افزایش دانش سلامت روان جمعیت کشور از طریق دانشگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت آموزش‌های لازم را به مردم می‌دهد.

وی افزود: امروزه کارشناسان سلامت روان در راستای ارتقای سواد سلامت آموزش‌های لازم را به مردم می‌دهند و وزارت بهداشت بر این موضوع متمرکز می‌شود، زیرا عموم مردم نسبت به سواد سلامت روان اطلاعات و دانش کمی دارند.

اسدی گفت: محوریت کار وزارت بهداشت در حوزه سلامت روان ارتقای دانش سلامت روان جامعه عمومی است، این کار امروزه در کارگاه‌ها و مراکز جامع خدمات سلامت آموزش داده می‌شود.

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: کارشناسان سلامت و روان بر این موضوع تاکید دارند که آموزش‌های لازم در حیطه مهارت مدیریت استرس، خشم، مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های فرزند پروری  در دسترس مردم جامعه قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: مهارت‌های خودآگاهی،حل مسئله و آموزش مهارت‌های فرزند پروری برای والدین صاحب کودکان ۲ تا ۱۸ سال به وسیله کارشناسان سلامت روان وزارت بهداشت مستقر در مراکز جامع خدمات سلامت ارائه می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.