مافیای دارو و تجهیزات، مانعی در راه حرکت به سمت طب ایرانی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری صبح امروز در اولین هم اندیشی بنیاد طب ایرانی، اظهار کرد: درباره طب ایرانی سنتی تاکنون مطالب زیادی گفته شده است. حدود 500 سال پیش این طب در اروپا تدریس می‌شد اما ما غفلت کردیم. از سویی به دلیل ذوق‌زدگی بالا به سمت طب نوین حرکت کردیم. این درحالی است که طب ایرانی و نوین باید مکمل هم باشند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در انگلستان حدود 160 مرکز حجامت وجود دارد البته که در سایر کشورهای دنیا از قابلیت‌های طب سنتی استفاده می‌کنند با این وجود ما هنوز به خودباوری در رابطه با استفاده از دانش طب سنتیمان نرسیده‌ایم.

شهریاری گفت: در طب نوین اگر بخواهیم مسئله‌ای را بپذیریم باید شواهد بالینی وجود داشته باشد. به همین جهت در طب ایرانی نیز خواسته ما این است که اگر قرار به پذیرش اثرات پیشگیری‌کننده و درمانی آن باشیم براساس شواهد بالینی باشد.

وی افزود: البته در طب ایرانی متأسفانه سودجویی‌هایی صورت می‌گیرد که بدون شک باید با این قبیل مسائل برخورد شود. خواسته ما از بنیاد ملی طب ایرانی این است که با سودجویی‌ها در طب ایرانی سنتی برخورد شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: اگر فردی دچار بیماری سرطان شود در طب نوین به دنبال درمانش هستیم. اما غافل از اینکه چرا این فرد دچار بیماری سرطان شده است. با این شرایط باید به سمت طب ایرانی سنتی حرکت کنیم تا از بیمار شدن افراد جلوگیری کنیم. البته رسیدن به این هدف به دلیل وجود مافیای دارو و تجهیزات پزشکی سخت است. گرچه این هدف مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است با این حال برای تحقق این هدف می‌توان از سخنان انبیا و سابقه طب ایرانی استفاده کرد.امیدواریم با پرداختن این مسئله جایگاه طب ایرانی سنتی در دنیا مشخص شود.

شهریاری با انتقاد از عملکرد دانشکده‌های طب سنتی ایرانی افزود: حرکت این دانشکده‌ها لاک‌پشتی است درصورتی که با توجه به اسناد بالادستی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب باید عملکردی اثرگذار داشته باشند.

به گزارش تسنیم وی در پایان به دلایل اثرگذار نبودن طب ایرانی سنتی در تغییر سبک زندگی و ارائه آموزشهای خودمراقبتی اشاره کرد و گفت: جامعه پزشکی به دلیل اینکه دانش آموخته طب نوین هستند امروز نمی‌توانند طب ایرانی سنتی را به جایگاه اصلی اش برسانند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.