۷۰ درصد منابع بودجه سال ۹۸ مربوط به وصولی حق بیمه است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدحسین مهدوی عادلی روز پنجشنبه در همایش سراسری مدیران این سازمان، افزود: تخصیص بهینه منابع از اولویت های مهم سازمان تامین اجتماعی است و سازمانی با 240 هزار میلیارد تومان گردش مالی باید به اصول بودجه ریزی توجه دقیق داشته باشد و اهداف برنامه و بودجه نیز محقق شود.

رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تخصیص بودجه و تعریف اهداف و برنامه در سازمان تامین اجتماعی با ظرافت و توان بالای مدیریتی انجام می شود و در این زمینه تلاش های فراوانی صورت می گیرد.

وی افزود: بودجه سازمان تامین اجتماعی به بهترین نحو و با تلاش های متمرکز مجموعه این سازمان تدوین شده است.

در ادامه محسن سرخو عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نیز با بیان اینکه به تفاوت های بین بودجه امسال این سازمان با سال های قبل باید توجه داشته باشیم، گفت: بودجه 122 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی امسال نسبت به 97 رشد قابل توجهی داشته است.

سرخو گفت: 70 درصد منابع بودجه سال 98 مربوط به وصولی حق بیمه است و 23 درصد منابع از محل تعهدات دولت تامین می شود و باید برای تحقق تعهدات دولت تلاش بیشتری صورت گیرد. 29 هزار و 200 میلیارد تومان از بودجه این سازمان در سال جاری مربوط به تعهدات دولت است.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در مصارف بودجه، 67 درصد مربوط به تعهدات قانونی است که باید انجام شود. انتظار از بخش درآمد بیش از چیزی است که در بودجه پیش بینی شده است. بخش مصارف 28 درصد نسبت به سال 97 افزایش دارد اما منابع 20 درصد رشد کرده و باید برای کاهش این فاصله، برنامه ریزی صورت گیرد.

وی در خصوص تخصیص بودجه به پروژه های عمرانی این سازمان گفت: بودجه به موارد ضروری تخصیص خواهد یافت و پروژه های نیمه کاره با سرعت بیشتری اجرا می شود.

سرخو تصریح کرد: جزئیات بودجه همراه با برنامه عملیاتی، تدوین شده است، از تفاوت های بودجه این سازمان در سال 98 در مقایسه با سال 97 توجه به منابع و مصارف نقدی و غیر نقدی است و از ظرفیت های جدید برای پرداخت ها استفاده می شود. همچنین می توانیم از املاک در اختیار سازمان برای پرداخت ها استفاده کنیم و در این زمینه اقدامات لازم انجام می شود.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: در حوزه درمان در مصارف دارو باید سازوکار کارآمدی برای کنترل های لازم داشته باشیم و این کنترل ها در درجه اول در استان ها انجام گیرد تا فرآیندهای درمانی با دقت و کیفیت بالاتر و زمان و هزینه کمتر انجام شود.

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: برای آی.تی در سال های اخیر هزینه های گسترده ای شده است و باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.