برگزاری اولین جلسه "کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا"
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در این جلسه که نمایندگان معاونت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند، علیرضا رئیسی به تشریح وظایف کمیته اجرایی و کارگروه ها پرداخت.
 
وی افزود: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا یک کمپین بزرگ ملی و عمومی است که به ریاست وزیر بهداشت، به عنوان رییس شورای راهبری و دستور رییس جمهور به تمام دستگاه ها برای همکاری با آن تشکیل شده و دبیری این شورا را معاون بهداشت بر عهده دارد.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: درخصوص همکاری سایر دستگاه ها نیز نامه ای به وزارت کشور ارسال شده تا همه استانداران برای فراگیر شدن کمپین و اجرای بهتر برنامه ها به این کار بزرگ ملی ورود کنند.
 
رئیسی با اشاره به اینکه اعضای شورای راهبری بسیج ملی کنترل فشار خون بالا معاونان وزارتخانه هستند و علاوه بر این شورای امنیت غذایی استان ها در این عرصه فعال خواهند شد، افزود: شورای راهبری یک کمیته اجرایی به ریاست معاون بهداشت و 7 کارگروه تخصصی دارد که ریاست آن ها را اعضای اصلی شورای راهبری یعنی معاونان وزارتخانه یا نمایندگان تام الاختیار آنها بر عهده خواهند داشت.
 
وی تصریح کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از 27 اردیبهشت رسما کار خود را شروع می کند و زمانبندی اجرای طرح تا 15 تیرماه 98 است، 7 مهرماه همزمان با روز جهانی قلب نیز گزارش نهایی کمپین اعلام خواهد شد.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: از بین 20 میلیون نفر از افراد بالای 30 سال جامعه که فشار خون آنها پایش می شود افراد دارای فشار خون بالا برای دریافت خدمات درمانی به سطوح بالاتر معرفی می شوند.
 
رئیسی خاطرنشان کرد: نحوه مدیریت و اجرای برنامه، خروجی ها و پایش و ارزشیابی برنامه ها در کارگروه ها مشخص می شود و هر دانشگاه باید یک ناظر مستقل به کمیته اجرایی معرفی کند که این فرد ناظر اجرای برنامه در هر قطب خواهد بود، 70 مورد استاندارد اجرایی تدوین شده که به همراه فرم خوداظهاری به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارسال خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: در کنار همه این عوامل، یک تیم هم از سازمان بهداشت جهانی یا نماینده آن در ایران، از خارج ارزیابی و پایش کلی برنامه "بسیج ملی کنترل فشار خون بالا" را انجام خواهد داد.
 
به گزارش وب دا معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان با اشاره به اینکه کارگروه درمان باید چگونگی ارجاع بیمارانی که غربال می شوند را به مراکز درمانی ارائه کند، بیان داشت: در همه استان ها ستاد اجرایی "بسیج ملی کنترل فشارخون بالا" تشکیل خواهد شد و امیدواریم اجرای این بسیج ملی فتح بابی برای ورود به سایر ریسک فاکتورها و کنترل آنها باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.