بیمه سلامت استان تهران هیچ بدهی به مراکز درمانی مربوط به سال ۹۶ ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کوروش فرزین اظهار کرد: بیمه سلامت استان تهران هیچ بدهی به مراکز درمانی مربوط به سال ۹۶ ندارد و بدهی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های بخش دولتی را برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ تصفیه کرده است.

مدیر بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: اصل بدهی مراکز درمانی بیمارستان‌های دولتی پرداخت شده و تنها سود ناشی از اوراق مشارکت مراکز درمانی دولتی باقی مانده است.

فرزین گفت: هزینه درمانی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان تهران ماهیانه بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان در بخش‌های دولتی و خصوصی است و امروزه در ۶ هزار مرکز با بیمه سلامت در استان تهران قرارداد دارند.

وی افزود: هنگام پرداخت مطالبات بدهی بخش‌های دیالیز و داروخانه‌ها در اولویت اول ما قرار دارند، اما به طور کلی بخش خصوصی تا مهر ماه ۹۷ به طور کامل تصفیه شده و به غیر از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها بقیه مراکز خصوصی طلب آبان ماه آن‌ها پرداخت شده است.

مدیر بیمه سلامت استان تهران تصریح کرد: مراکز دولتی ۷۰ درصد از طلبشان از بیمه سلامت استان تهران و ماه آبان را به طور کامل دریافت کرده‌اند و اسناد اسفند ماه ۹۷ مراکز دولتی نیز در دست بررسی است.

فرزین اضافه کرد: عمده بیمارستان‌های دولتی می‌توانند اسنادشان بعد از ۴۵ روز به ما ارسال کنند و ما یک ماه فرصت بررسی اسناد را داریم، اسناد مراکز خصوصی مربوط به ماه بهمن ۹۷ نیز در حال رسیدگی است و ما در حدود ۲ ماه از طلب آن‌ها را پرداخت نکرده‌ایم.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از بدهی بیمه سلامت مربوط به مراکز دولتی و بقیه برای بخش خصوصی است، ادامه داد: در یک دوره‌ای مطالبات دارو‌های بیماران خاص جدا پرداخت می‌شد، اما امروزه مطالبات داروخانه‌ها و طلب دارو‌های عادی و خاص با هم تصفیه می‌شود.

وی اظهار کرد: هزینه‌های دارویی ما به طور متوسط در بخش خصوصی ماهیانه ۲۰ میلیارد تومان است و مطالبات دارو‌های بخش دولتی با هزینه‌های بخش بستری و سرپایی پرداخت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فرزین در پایان گفت: هزینه داروخانه‌های خاص مانند ۱۳ آبان به طور متوسط ماهیانه ۸ تا ۹ میلیارد تومان است و پرداخت طلب بخش‌های دیالیز و داروخانه‌ها همیشه در اولویت سازمان بیمه سلامت استان تهران قرار دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.