نقش سازمان‌های بیمه‌گر در تعیین تعرفه‌ها و خدمات در جهت حرکت به نفع مردم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن نجفی خواه با اشاره به اینکه ما در کشور با وضعیت مطلوب حقوق شهروندی در حوزه بیمه و سلامت فاصله زیادی داریم، بیان کرد: سوالی که در زمینه حقوق شهروندی مطرح بوده این است که مردم چقدر در زمینه سواد بیمه‌ای، حقوق خود در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مطالبه‌گری از بیمه اطلاع دارند؟ براساس نظام تعریف شده در حوزه سلامت سازمان‌های بیمه‌گر باید به عنوان نماینده مردم از ارائه دهنده خدمت خرید کنند که به نظر می‌رسد نقش و جایگاه بیمه‌ها در این زمینه به عنوان خریدار خدمت نیاز به تقویت بیشتری دارد.

رئیس مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر باید بتوانند به نمایندگی از مردم در تعیین تعرفه‌ها و خدمات نقش بهتری داشته باشد تا بازار سلامت به نفع مردم حرکت کند.

وی افزود: وزارت بهداشت در تمام اقدامات خود به مساله حقوق شهروندی توجه دارد، به طور طبیعی تمام برنامه‌های تعریف شده در جهت تقویت حقوق شهروندی است ولی راه طولانی است تا به نقطه ایده آل دست یابیم. 

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت وی در پایان با بیان اینکه الکترونیکی شدن فرآیندهای حوزه بیمه و سلامت اشاره کرد و افزود: این موضوع با مساله حقوق شهروندی مرتبط است چرا که باعث کاهش هزینه مردم و ساده شدن فرآیندهای اداری می‌شود. با توجه به اقتصاد بزرگی که در حوزه بیمه وجود دارد، بیمه سلامت می‌تواند در این عرصه پیشتاز شود تا سایر سازمان‌ها نیز این اقدام را انجام دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.