ضرورت گسترش پزشکی جامعه نگر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری در اختتامیه بیستمین همایش آموزش علوم پزشکی و دوازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری ضمن تشکر از مسئولین و دست اندرکاران برگزاری این همایش و تبریک روز استاد و گرامیداشت شهادت شهید مطهری گفت: در این همایش در 3 روز کاری فعالیت های بسیار خوبی را در رابطه با آپ انجام داده اند و دانشجویان هم برای اولین بار، امسال، طرح های نوآورانه ای را ارائه کردند که 3 نمونه از این طرح ها مشاهده شد. 
 
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: سال ۶۴ که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد، هدف این بود که تحولی در آموزش پزشکی به وجود آید. چون قبلا دانشجویان پزشکی در یک فیلد آموزشی جدای از جامعه آموزش می دیدند و وقتی وارد کادر پزشکی می شدند شاید با شرایط محیط تا حد زیادی بیگانه بودند.
 
شهریاری گفت: در این زمینه اقدامات خوبی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شروع شد، علی رغم اقدامات اولیه ای که در مورد پزشکی اجتماعی و جامعه نگر صورت گرفت ولی بعدها از تداوم این اقدامات غفلت شد، خوشحالیم که دکتر لاریجانی و همکارانشان از چند سال پیش به این فکر افتادند و این روش را پیگیری می کنند.
 
وی با تاکید بر لزوم آشنایی دانش آموختگان علوم پزشکی با مسائل جامعه، گفت: با توجه به وسعتی که کشور ما دارد و با دانشگاه های متنوعی که در اقصی نقاط کشور داریم نمی شود کوریکولوم یکسانی برای تمام دانشگاه ها نوشت. همچنین با توجه به توزیع اساتید و بزرگان علم پزشکی در دانشگاه های مختلف باید برای هر دانشگاه توجه ویژه ای انجام شود. 
 
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در چند سال گذشته با مصوبه مجلس برای رفع مشکلات بیماران در مناطق محروم 30 درصد پذیرش از مناطق محروم کشور است، دانشجویان باید در رابطه با بیماری های بومی منطقه ای که در آن قرار دارند باید اطلاعاتی را کسب کنند و فقط کتب خارجی و روتین را نخوانند و در آموزش دانشجویان باید مسائل داخلی کشور نیز مد نظر قرار داده شود.
 
به گزارش وب‌دا شهریاری در پایان ضمن تقدیر از اقداماتی که در چند روز همایش انجام شد، طرح های نوآورانه دانشجویی و طرح های پزشکی جامعه نگر را بسیار مفید خواند و گفت: امیدواریم با اجرای پزشکی جامعه نگر مشکلات سلامت کشور حل شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.