داروخانه‌ها نمی‌توانند خودسرانه قیمت‌های داروها را تغییر دهند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهرام شعیبی با اشاره به اینکه داروخانه‌های سراسر کشور تحت نظارت سازمان غذا و دارو فعالیت دارند و رصد می‌شوند، اظهار کرد: قیمت‌گذاری تمامی داروها در کمیسیون قیمت ‌سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد و بر این اساس قیمت دارو در تمامی نقاط کشور از این قیمت تبعیت می‌کند و یکسان است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه قیمت داروها تنها در صورتی با یکدیگر متفاوت است که اشکال دارویی تفاوت داشته و یا کارخانه‌ای دارو را با برند دیگر تولید کرده باشد، عنوان کرد: در این صورت نیز دارو در کمیسیون قانونی قیمت‌گذاری شده است و از نظر قانونی مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به تغییر قیمت دارو با توجه به شرایط اقتصادی سال گذشته، تصریح کرد: ممکن است قیمت برخی داروها در این مدت افزایش‌ یافته باشد که با توجه به هزینه‌بر بودن تغییر بسته‌بندی دارو، کارخانه تولیدکننده و شرکت پخش، امکان تغییر قیمت بر روی بسته‌بندی را ندارند، بنابراین دارو در برخی موارد با بسته‌بندی قدیمی و قیمت جدید در داروخانه‌ها عرضه می‌شود که غیرقانونی و تخلف محسوب نمی‌شود.

شعیبی با تاكيد بر نظارت دقیق سازمان غذا و دارو بر داروخانه‌ها، تصریح کرد: داروخانه‌ها نمی‌توانند خودسرانه قیمت‌های داروها را تغییر دهند، بنابراین در صورت بروز تخلف در این حوزه با متخلفان به‌ شدت برخورد می‌شود.

به گزارش وب‌دا سخنگوی سازمان غذا و دارو در پایان گفت: تخلفات داروخانه‌ها از طریق سامانه‌های سازمان غذا و دارو قابل‌ ردیابی هستند، خاطرنشان کرد: داروخانه‌ها ملزم هستند تلفن شکایات را در قسمت قابل‌ رويت نصب کنند، همچنین مردم می‌توانند موارد تخلف و یا شکایات خود را از طریق سامانه 190 و یا اپلیکیشن تیتک(TTAC) ثبت کرده تا در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.