تلاش می کنیم تا پایان امسال موضوع بیمه پایه مامایی برقرار شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پنجم ماه می میلادی از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی به نام روز جهانی ماما نام گذاری شده است. برای اولین بار در سال 1980 این روز به عنوان روز جهانی ماما پیشنهاد و سپس از سال 1992 به صورت رسمی، به افکار عمومی جهان اعلام شد.

در کشورمان این روز مصادف با ۱۵ اردیبهشت است و به عنوان روز ماما نام گذاری شده است.

زهرا عابدی در خصوص اینکه چه تعداد ماما در کشور فعالیت می کنند و چه تعداد بیکار هستند؟ اظهار داشت: اکنون بیش از ۴۰ هزار فارغ التحصیل مامایی داریم که از این تعداد حداقل ۱۵ هزار ماما بیکار هستند.

رئیس جمعیت مامایی کشور ادامه داد: عمده مشکل ما در مامایی این است که ورودی به دانشگاه در این رشته در چند سال اخیر متناسب با ایجاد بازار کار نبوده است.دانشگاه های غیر دولتی با گسترش شعب خود نتوانسته اند متناسب با برنامه های استخدامی کشور عمل کنند.

وی افزود: با جلسات متعددی که با اعضای کمیسیون بهداشت مجلس برگزار کرده و می‌کنیم تلاش می شود تا بیمه پایه مربوط به ماماها را تا پایان سال جاری حل و فصل کنیم، ریشه و منبع همه مشکلات این قشر حول این محور قرار دارد.

به گزارش فارس عابدی در پایان اضافه کرد: روی آوردن زمینه اشتغال ماماها در حوزه فناوری نوین از دیگر برنامه های ما برای این افراد است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.