خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی سیل به مراکز درمانی وزارت بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی ظهر امروز در حاشیه اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جریان سیل ماه گذشته بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به مراکز درمانی و آموزشی این وزارتخانه وارد شد، اظهار کرد: علی‌رغم این شرایط حتی برای یک ساعت نیز ارائه خدمات تعطیل نشد و تا این لحظه نیروها در حال خدمات‌رسانی به افراد آسیب‌دیده از این پدیده هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کارهای مرمت با اختصاص اعتبارات آغاز می‌شود، افزود: همه تلاش ما بر کاهش آسیب‌ها و توجه به سلامت افراد است؛ چراکه بی‌توجهی به این موارد می‌تواند تبعات بدی را داشته باشد.

نمکی با تاکید بر ضرورت توجه به سلامت روان در جامعه، گفت: سلامت روان بسیار جدی است و از همه جنبه‌ها باید به این مورد توجه کرد و همه باید برای کاهش افسردگی کمک کنند و این موضوع نیاز به کار بین بخشی دارد تا فضای جامعه تلطیف شده و شاهد کاهش اختلالات روانی باشیم.

وی در خصوص تعداد تخت‌های مرتبط با بیماران روانی در بیمارستان‌ها و برنامه برای افزایش آن، تصریح کرد: در گام نخست نباید کار را جایی برسانیم که بیمار روان نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد؛ بلکه بیماری که دچار اختلالات روانی شده است باید از قبل مورد حمایت و درمان قرار گیرد و باید تلاش کرد افسردگی‌ها عمیق نشده و نیاز به درمان بیمارستانی نداشته باشد.

به گزارش ایسنا وزیر بهداشت در پایان با اشاره به حضور خود در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در زنجان، گفت: حضور هنرمندان از سراسر دنیا در این جشنواره نشان داد که درها به روی ایران بسته نیست و هنرمندان با حضور خود در این برنامه توانستند به خوبی پیام خود را به مخاطب انتقال دهند، لذا از این ابزار باید به درستی در راه توسعه سلامت در جامعه استفاده کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.