در حوزه تامین تجهیزات پزشکی اولویت اول و اصلی ما، تامین دستگاه دیالیز و RO است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رضا رضایی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار کرد: در حوزه تامین تجهیزات پزشکی متوسط، اولویت اول و اصلی ما، تامین دستگاه دیالیز و RO است و در اولویت های بعدی، تجهیز اورژانس های بیمارستانی، کلینیک های ویژه و همچنین تامين تجهیزات بیمارستان های جدیدالاحداث قرار دارد.

رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد : در مورد تجهیزات سنگین نیز با توجه به کمبود دستگاه رادیوتراپی، تامین دستگاه های شتاب دهنده خطی و در اولویت های بعدی تامین تجهیراتی مانند سی تی اسکن، در اولویت تامین قرار دارند. 

وی افزود: مطابق ماده 30 قانون الحاقی، درمان مصدومین ترافیکی کماکان براساس تعرفه های دولتی و رایگان انجام می شود. حوزه درمان هر دانشگاه، براساس دستورالعمل‌های صادره موظف به نظارت و بارگذاری دقیق اسناد در سامانه مصدومین ترافیکی وزارت متبوع است.

رضایی گفت: دانشگاه ها حق هزینه کرد اعتبارات در محل غیر از دستورالعمل‌های صادره را نداشته و همگی موظفند براساس دستورالعمل هزینه کرد ماهانه که از طرف دفتر بودجه و اعتبارات حوزه درمان ابلاغ می شود، نسبت به توزیع بیمارستانی اعتبارات مذکور، اقدام کنند.

به گزارش وب‌دا رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: دانشگاه های علوم پزشکی کشور بالاخص مراکز قطب درمان ناباروری، نسبت به اعتبارات تخصیص یافته از محل سیاست‌ های جمعیتی کاملا حساس باشند و در هزینه‌ کرد این اعتبارات کمال دقت را به کار گیرند تا مطابق با سیاست ‌های جمعیتی، توفیقات خوبی را کسب کنیم. همچنین، ضرورت دارد که در سامانه مربوطه، اسامی بیماران و میزان هزینه‌ های تخصیص داده شده، به دقت ثبت شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.