بازار‌ سیاه دارو ناشی از تجویز دارو‌های خارجی دارای مشابه داخل است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی بر تأمین داروهای مورد نیاز کشور از طریق تولید داخل، تاکید کرد و گفت: ظرفیت تولید دارو در داخل کشور بیش از 90 درصد دارو‌های مورد نیاز است و حدود 10 درصد دارو‌ها نیز از طریق مجاری قانونی تامین می‌شود.

وی افزود: دارو‌هایی که مشابه داخلی آن وجود دارد، به جهت حمایت از تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی و جوانان دانشمند کشور مجوز واردات داده نمی‌شود، متاسفانه برخی از پزشکان دارو‌‎های خارجی تجویز می‌کنند که مشابه داخلی آن وجود دارد، بر همین اساس امروز بیمار و اطرافیان بیمار خودشان را موظف می‌دانند که حتما داروی خارجی مصرف کنند و همین موضوع باعث ایجاد بازار سیاه و فروش غیر قانونی دارو می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تولید دارو به عنوان یک صنعت حتماً باید استاندارد‌های لازم بین المللی را داشته باشد، شایعه بی کیفیتی و ضعیف بودن داور‌های تولید داخل بی اساس است چرا که تمامی دارو‌ها استاندارد بین المللی دارند.

قربانی تاکید کرد: هیچ کمبود دارویی وجود ندارد، بازار‌ سیاه دارو ناشی از تجویز دارو‌های خارجی برای بیماران صعب العلاج است که پزشکان اصرار به مصرف آنها دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان در رابطه با اینکه چرا تاکنون برخورد قانونی و قاطعی با فروشندگان دار‌وهای غیر مجاز نشده است گفت: عدم برخورد قاطع به دلیل ضعف عملکرد مسئولان است چرا که دارو نیز همانند خودرو و گوشت مافیا دارد که به صورت زیرزمینی به واردات قاچاق و توزیع داروهای تقلبی می پردازند. متاسفانه ما اعلام می‌کنیم 25میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود در صورتی که واردات قاچاق بیش از 60 میلیارد دلار است و صنعت کشور را با مشکلات مختلفی مواجه کرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.