حدود ۱۴ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جلیل کوهپایه زاده اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای برنامه تحول آموزش پزشکی اقداماتی خوب در زمینه تربیت نیروهای متخصص و جامعه محور انجام داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: این دانشگاه بسته های برنامه طرح تحول آموزش را با مشارکت اعضای بیشتری از هیئت علمی اجرا می‌کند و تمام دانشجویان علاقه‌مند و فیلدهای آموزشی می‌توانند در این کار مشارکت داشته باشند.

وی افزود: اعضای هیئت علمی به خوبی در برنامه‌ریزی تحول آموزش پزشکی و خروجی‌های این پروژه اثرگذار بوده‌اند و در این بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی نیز به نوعی در انجام این پروژه دخیل هستند.

کوهپایه‌زاده گفت: برنامه‌های مختلف آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران باید از انضباطی بیشتر برخوردار باشد تا خروجی بهتر و کیفیت‌ بیشتر نسبت به گذشته را در زمینه آموزش پزشکی کسب کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: اجرای دقیق و درست برنامه تحول آموزش پزشکی باعث می‌شود فارغ‌التحصیلان ما از کیفیت تحصیلی بهتر برخوردار شده و دانشجویانی توانمند و موثر در سطح بین‌المللی حوزه سلامت باشند.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های تحول آموزش رویکرد دانشگاه علوم پزشکی کارآفرینی و خلق ثروت است؛ امروزه حدود ۱۴ شرکت دانش‌بنیان فعال و ۲۴ شرکت ثبت شده در دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال هستند و در این بین مسئله مهم این است که این شرکت‌ها توانایی تولید محصول و خلق ثروت را داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کوهپایه زاده در پایان افزود: مراکز دانش بنیان دانشگاه در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران به ویژه در بخش اتاق تمیز بیمارستان شهید مطهری در حال تولید دانش فنی و محصولاتی دانش بنیان مانند پوست مصنوعی،‌ اسپری پوست،‌ غضروف، تاندون و پودر استخوان است و بسیاری از تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به عنوان محصولات دانش بنیان در حال آماده شدن هستند و در این راستا لوازم ارتوپدی در یکی از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه در حال تولید است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.