کاهش هزینه‌های داروهای گران قیمت سازمان پس از اجرای رفع همپوشانی بیمه‌ای
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حنان حاج محمودی به اجرایی شدن گایدلاین‌ها پس از ابلاغ آن از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای مدیریت برای داروهای شیمی درمانی انجام شده است. همچنین سازمان بیمه سلامت برای برخی از داروها نیز از انجمن‌های علمی تخصصی اقدام به دریافت راهنمای تجویز دارو کرده و در حال اجرای این راهنماها است.

وی افزود: پس از اجرای رفع همپوشانی بیمه‌ای در سامانه تائید دارو حدود ۱۵ میلیارد تومان از هزینه‌های داروهای گران قیمت سازمان از مرداد ماه سال گذشته کاهش یافت.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: بازنگری بسته خدمتی و فرانشیزها آخرین برنامه کاری این سازمان است، سازمان بیمه سلامت تاکنون اقدامات مهمی در جهت مدیریت منابع انجام داده و در ادامه لازم است نسخه‌پیچی آنلاین و مدیریت نشان نیز در دستور کار قرار گیرد. در حال حاضر تنها 5 بیماری خاص نشان دار هستند و لازم است سایر بیماری‌های پرهزینه نیز به صورت نشان مشخص شوند.

حاج‌محمودی گفت: حدود 70 درصد از هزینه داروهای سرپایی در سامانه‌ تائید دارو مدیریت می‌شود. تقریبا تمام داروهای گران قیمت به صورت نشان دار در این سامانه مدیریت می شوند و بیماران مصرف کننده این داروها با تشکیل پرونده و مبتنی بر راهنماهای بالینی، داروی خود را دریافت می کنند و این بیماران تنها 6 درصد مراجعات را تشکیل می‌دهند. هر ماهه ادارات کل استانی گزارشات تایید دارو را بررسی و صحت سنجی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در پایان اضافه کرد: تمرکز سازمان بیشتر روی 100 داروی پرمصرف و هزینه‌ساز است. از 100 دارو  ۲۴ دارو به علت اینکه قیمت پایینی دارند، در سامانه تایید دارو ثبت نمی شوند. بنابراین تمام بیماران در سامانه تائید دارو با تشکیل پرونده و نشانی که بر اساس بیماری و گایدلاین دارند، می توانند خدمات دارویی به صورت بیمه ای استفاده کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.