برای ارتقای اخلاق پزشکی نیازمند مطالعه و کار بیشتر هستیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه آموزش پزشکی به دست آورده‌ایم و من معتقدم که این پیشرفت‌ها باید در زمان فعلی با شرایط اجتماعی و جامعه منطبق باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: وقتی آموزش پزشکی، اجتماعی و جامعه محور باشد می‌تواند بر اساس نیازهای جامعه نیروهای متخصص را تربیت کند  تا این نیروها توانایی رسیدگی به مشکلات را داشته باشند.

شهریاری گفت: آموزش پزشکی جامعه محور باعث اصلاح وضعیت بهداشت و درمان کشور می‌شود و خوشبختانه امروزه موضوع طرح تحول برنامه آموزشی در حوزه پزشکی آغاز شده است و من معتقدم که این طرح باعث نوآوری در آموزش‌های پزشکی و پیشرفت در تربیت نیروهای کارآفرین متخصص می‌شود.

وی درباره اخلاق پزشکی تاکید کرد: علی رغم همه تلاش‌ها در زمینه ارتقای اخلاق پزشکی باید در این حوزه مطالعه و کارهای بیشتری انجام شود تا اخلاق در جامعه پزشکی نهادینه شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: همه انتظار دارند پزشکان در هر جامعه‌ای ایده‌آل باشند که البته این خواسته کاملا درست و منطقی است زیرا تمام افراد جامعه پزشکی قبل از ورود به بازار کار سوگند خورده‌اند که جزو بهترین مردم باشند.

شهریاری تاکید کرد: جامعه پزشکی مانند زنجیری به هم پیوسته است، وقتی که مشکلی در گروهی و در بین افراد ایجاد می‌شود سایرین هم تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند، معتقدم بی اخلاقی در هیچ قشری به خصوص جامعه پزشکی مناسب نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: باید اخلاق در کل جامعه ارتقا پیدا کند زیرا در اوایل پیروزی انقلاب مردم برای عبور از چهارراه‌ها به یکدیگر تعارف می‌کردند اما متاسفانه این مسئله امروز از بین رفته است، شبکه‌های اجتماعی بسیار تاثیر گذار هستند اما اگر رصد و کنترل نشوند آثار مخرب زیادی بر فرهنگ و تفکر افراد خواهد داشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.