ضعف در نظارت باعث نفوذ دلالان در حوزه سلامت شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکانو قانون (پالنا)، احمد همتی در مورد خرید و فروش میلیونی تخمک و اسپرم توسط دلالان به عنوان معضل جدید حوزه سلامت که با تشدید مشکلات اقتصادی رشد کرده و متقاضیان زیادی هم پیدا کرده است، گفت: هم‌اکنون معضل دلالی در تمام بخش‌های کشور مشکل‌ساز شده است و دلالان به دلیل بی‌ثباتی وهرج و مرج موجود و نبود ساختار محکم و درست و نظارت دقیق رشد کرده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد که ضعف در نظارت و نبود ثبات عاملی برای قدرت یافتن دلالان شده است و اگر این موارد به عنوان پایه بروز این مشکل اصلاح شود، به طور قطع روند نظارت بر این بخش نیز تسهیل می‌شود.

همتی گفت: در این مورد لازم است وزارت بهداشت و درمان و مسئولان مربوطه مجرای درستی را برای کمک به زوج‌هایی که در این مورد نیاز به حمایت دارند، ایجاد کرده و اطلاع‌رسانی کنند، ضمن اینکه نظارت بیشتری داشته باشند تا این گونه اقدامات از مسیری قانونمند طی شود که در پی آن بتوان کنترل نسبی بر این بخش داشت.

وی افزود: ما در رابطه با توریسم درمانی هم با این مشکل مواجه هستیم، چرا که دلالانی به این بخش هم نفوذ کرده‌اند که ممکن است مسیری را برای گردشگران سلامت تعیین کنند که نتایج مطلوبی را برای آنها به همراه نداشته باشد و اثرات منفی ناشی از آن باعث شود که یک فرصت استثنائی را از دست بدهیم، کما اینکه این اتفاق نیز افتاده است.

به گزارش خانه ملت، همتی در پایان اضافه کرد: آنچه مسلم است مردم برای ممانعت از رشد دلالان در حوزه رفع مشکلات مرتبط با ناباروری باید به این مهم توجه کنند که اطلاعات لازم در این مورد را از چه مجرای قانونی پیگیری کنند تا نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.