بانک هویت ژنتیک با کمک قوه قضائیه و نیروی انتظامی و سازمان زندان‌ها راه اندازی شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد شجاعی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان پزشکی قانونی اظهار کرد: بعد از ۱۰ سال خدمت در پزشکی قانونی کشور، خدا را شاکرم که فرصتی پیش آمد تا بتوانم دینم را به انقلاب ادا کنم.

رئیس سابق پزشکی قانونی ادامه داد: در این مدت سازمان پزشکی قانونی با مشکلات متعددی مواجه بود؛ اما توانستیم این ۱۰ سال را با آرامش در سازمان پزشکی قانونی کشور پشت سر بگذاریم و همه در جهت پیشرفت سازمان کمک کردند.

وی افزود: خوشحال هستم جایگزین بنده یک فرد مؤمن و بسیجی و آماده به کار است و یقین دارم او می‌تواند بهتر از بنده در پزشکی قانونی کار کند و این جوان فعال، سازمان را نیز می‌شناسند و همه عزیزان چندین برابر به ایشان کمک و همکاری کنند که فردی توانمند است.

شجاعی با ارائه گزارشی از دوران فعالیتش در این سازمان بیان کرد: در بحث تشکیلات سازمانی توانستیم چارت سازمانی را تصویب کنیم و تعداد نیرو‌های سازمان را از ۱۳۰۰ نفر به ۷ هزار و ۳۵۱ نفر برسانیم.

رئیس سابق پزشکی قانونی اضافه کرد: تعداد نیرو‌های انسانی در پزشکی قانونی از ۵۶۱ نفر در سال ۸۹ به ۸۱۹ نفر در سال ۹۷ نفر رسید و اجازه استخدام ۱۰۰ پزشک و ۲۰ متخصص را بگیریم. ما توانستیم زمان تشریح اجساد را از ۱۴۰ روز به ۶۴ روز و زمان معاینه را از ۶۵ دقیقه به ۵۴ دقیقه کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: بانک هویت ژنتیک با کمک قوه قضائیه و نیروی انتظامی و سازمان زندان‌ها راه اندازی شد و در حال حاضر در این بانک ۹۰ هزار نمونه بیولوژیک و ۱۶هزار پروفایل ژنتیکی از مجرمان نگهداری می‌شود و از معدود کشور‌هایی هستیم که در این زمینه نرم افزار مستقل داریم.سازمان پزشکی قانونی در طول سال‌های گذشته در ۲۰ حادثه مهم کشور از جمله حادثه منا، حادثه قطار سمنان و سقوط هواپیما به سرعت ایفای نقش کرده است.

شجاعی ادامه داد: در حوزه آموزش و پژوهش موفقیت‌های بسیاری داشتیم و بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی برگزار شده است.

رئیس سابق پزشکی قانونی گفت: روابط عمومی در کار‌های فرهنگی اقدامات خوبی انجام داده است. همکاری با مجامع بین‌المللی با سایر کشور‌ها و ارائه آموزش به آنها از دیگر اقدامات این سازمان است.

به گزارش فارس وی در پایان افزود: توانستیم مرکز تحقیقات پزشکی قانونی را احیا کنیم و ۱۳۲ پروژه تحقیقاتی انجام شده است. همچنین ۳۵۰ مقاله و راه اندازی ۳ مرکز تحقیقاتی سم شناسی و ... انجام شده است. مرکز مطالعات فقهی در قم راه اندازی شده است که سؤالات ما را پاسخگو باشد؛ پزشکی قانونی کشور توانسته است رتبه و ارتقای خود را بالا ببرد و سازمانی مطرح در جامعه است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.