افزایش جهانی نرخ چاقی در مناطق روستایی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محققان در مطالعه‌ای که روی روند جهانی شاخص توده بدنی (BMI) داشتند، دریافتند: میزان چاقی در مناطق روستایی بیش از شهرها در حال گسترش یافتن است.

گروهی از محققان انگلیسی مشاهده کردند: از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۷ شاخص توده بدنی در زنان به طور متوسط دو کیلوگرم و در مردان ۲.۲ کیلوگرم در تمامی نقاط جهان افزایش داشته که می‌توان گفت هر فردی حدود پنج تا شش کیلوگرم افزایش وزن داشته است.  

محققان در این مطالعه قد و وزن بیش از ۱۱۲ میلیون فرد بزرگسال را در مناطق روستایی و شهری ۲۰۰ کشور در فاصله سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۷  مورد بررسی قرار دادند. نتایج بدست آمده در این مطالعه باورهایی که پیش از این وجود داشت و حاکی از آن بود که ساکنان شهرها عامل اصلی افزایش جهانی نرخ چاقی هستند را رد کرد.

بر اساس این گزارش در شهرها مردم برای دسترسی به تغذیه سالم، انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی از امکانات بیشتری برخوردارند که این امکانات اغلب در مناطق روستایی کمتر یافت می‌شود.  

به گزارش ایسنا محققان همچنین دریافتند: بین کشورهایی با میزان درآمد بالا، متوسط و پایین تفاوت چشمگیری وجود دارد. در کشورهایی با میزان درآمد بالا شاخص توده بدنی به طور کلی از سال ۱۹۸۵ در مناطق روستایی به ویژه در میان زنان افزایش داشته‌ است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.