طرح پزشک خانواده پزشکان خصوصی را در چرخه خدمات قرار می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حیدر علی عابدی در رابطه با اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده در استان مازندران گفت: هفته اخیر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران در کمیسیون بهداشت و درمان حاضر شدند و تجربیات خود را از  اجرای طرح پزشک خانواده در کمیسیون مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در استان مازندران سطح یک پزشک‌ خانواده در خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و شهری به صورت کامل اجرا شده است، طبق گزارش روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، اجرای طرح پزشک خانواده  باعث صرفه جویی در هزینه‌های ارائه خدمات،  ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و درمانی، صرفه جویی در دارو، صرفه جویی در تزریقات، افزایش کیفیت درمان و افزایش کیفیت اثر بخشی مراقبت‌های پیش‌گیرانه شده است.

وی با اشاره به مزیت‌های طرح پزشک خانواده تصریح کرد: طرح پزشک خانواده، پزشکان خصوصی را در چرخه خدمات قرار می‌دهد و تمامی مطب‌ها را به عنوان یک واحد‌ ارائه خدمات بهداشت و درمان منصوب می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده در استان مازندران نارضایتی‌هایی نیز به همراه داشته و دلیل اصلی آن این است که مردم به خوبی توجیه نشده‌اند. در این سیستم  مراجعه به پزشک‌های دلخواه امکان پذیر نیست، به عنوان مثال اگر فردی برای درد پا به پزشک عمومی مراجعه کند و دکتر تشخیص دهد که نیازی به متخصص ندارد و بیمار اصرار داشته باشد به متخصص ارتوپد مراجعه کند، نوعی نارضایتی به وجود می‌آید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت عابدی در پایان افزود: با اجرای نمونه طرح پزشک خانواده در استان مازندران متوجه شدیم، مردم نیازمند آموزش و توجیه بیشتری در خصوص طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع هستند. مردم باید متوجه محدودیت‌ها خودشان در سیستم ارجاع باشند و بپذیرند که خدمات باید به دست نیازمندهای واقعی برسد و درآمد‎ها، امکانات و تسهیلات دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها در جهت مناسب خودش هزینه شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.