حمایت کمیسیون بهداشت و درمان از وزیر بهداشت در زمینه مبارزه با امضاهای طلایی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد نعیم امینی فرد با اشاره به انتقاد وزیر بهداشت مبنی بر وجود رانت در حوزه غذا و دارو گفت: حتما ایشان از سازمان زیرمجموعه خود چنین اطلاعاتی دارند و انتظار ما این است که چنانچه وزیر بهداشت به این قضیه واقف هستند، یک رسیدگی فوری‌تری را انجام دهند. باید به مسئله استانداردسازی و کیفیت محصولات داخلی توجه ویژه داشته باشیم چراکه جان انسان قابل معامله نیست.

وی افزود: در گذشته نیز گزارشاتی در این زمینه وجود داشت و برخی از نمایندگان، تحقیق و تفحص‌هایی را تقاضا کرده بودند اما این تحقیق و تفحص‌ها به هر ترتیب انجام نشد اما اکنون که وزیر بهداشت به این نتیجه رسیده، ضروری است که اقدام جدی انجام دهند و کمیسیون بهداشت مجلس نیز در خصوص شفاف‌سازی که یک امر واجب و حیاتی است و نافی این امضاهای طلایی و رانت محسوب می‌شود حمایت خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: وزیر بهداشت از دولت خواسته تا مانع بخش خصوصی نشود تا راه را برای برخی ببندد و برای برخی باز کند، این امر درستی است و در قوانین بالادستی و عادی این مسئله را داریم اما نکته مهم وجود کیفیت است یعنی باید به مسئله استانداردسازی و کیفیت محصولات داخلی توجه ویژه داشته باشیم چراکه جان انسان قابل معامله نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت امینی فرد در پایان گفت: در دستگاه‌های دولتی نباید رانت‌خواری و بی‌عدالتی باشد و همه عدالت را حس کنند، به هر حال باید عدالت رعایت شود و در صورت وجود تولیدات داخلی واردات محصولات مشابه به کشور انجام نشوند اما در عین حال تولیدات داخل نیز باید به سطح مشخصی از استاندارد برسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.