اتباع غیرقانونی در کشور به هیچ عنوان تحت پوشش بیمه‌ای ما قرار نمی‌گیرند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، داوود حاج قاسمعلی گفت: یک گروه از افرادی که به هیچ عنوان تحت پوشش بیمه‌ای ما قرار نمی‌گیرند اتباع غیرقانونی در کشور هستند.

مدیر کل بیمه‌گری سازمان بیمه سلامت ادامه داد: سایر اتباع که از وزارت کشور کد رهگیری و مجوز قانونی حضور در کشور را دارند، مشمول این قانون نمی‌شوند؛ اما از آنجا که سامانه نرم افزاری ما به گونه‌ای طراحی شده که کد ملی یا کد رهگیری مهم‌ترین شاخص برا ی ثبت نام افراد است و نمی‌توانیم اتباع غیر قانونی و یا آن دسته از ایرانیان که کد ملی و شناسنامه ندارند را تحت پوشش قرار دهیم، لذا این افراد در ابتدا باید اقدام به دریافت مجوز اقامت و یا شناسنامه کنند.

حاج قاسمعلی گفت: درخصوص زنان ایرانی که با اتباع غیر قانونی ازدواج کرده‌اند، سازمان بیمه سلامت، مادر را به عنوان سرپرست و همچنین فرزندان وی را تحت پوشش مادر بیمه قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا وی در پایان گروه دیگری که به طور استثنا بیمه می‌شوند را افراد مجهول‌الهویه معرفی کرده و افزود: در این گروه هم افراد با معرفی‌نامه سازمان بهزیستی می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند. در سال ۹۸ بر اساس ردیف بودجه مشخص شده سازمان، ما پذیرفتیم هزینه بستری ۵۰۰۰ بیمار مجهول الهویه را پرداخت کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.