آغاز مهلت مجدد ویرایش انتخاب رشته محل آزمون دستیاری پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آبتین حیدرزاده از آغاز مهلت مجدد ویرایش انتخاب رشته محل چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و گفت: با توجه به تقاضاهای فراوان واصله در خصوص ارائه مجوز ویرایش و نظر به اینکه برخی از افراد به دنبال برگزاری مصاحبه چهار رشته زنان و زایمان، روانپزشکی، پزشکی خانواده و پزشکی قانونی برای انتخاب این رشته ها غیر مجاز شناخته شده اند و تمایل به حذف این رشته ها از انتخاب رشته خود دارند.

رئیس سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: به همین دلیل مهلت ویرایش مجددی قرار دادیم و داوطلبان از امروز شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۸ تا ساعت ۲۴ روزیکشنبه مورخ ۲۲ اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه سایت سنجش آموزش پزشکی نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام کنند.

حیدرزاده به میزان ظرفیت چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری پزشکی اشاره کرد و گفت: امسال کل ظرفیت پذیرش دستیاری  ۲ هزار و ۶۱۰ نفر است البته این عدد نهایی  نیست.

وی افزود: کسانی که تا کنون در انتخاب رشته ی خود هریک از رشته های زنان و زایمان، روانپزشکی، پزشکی خانواده و پزشکی قانونی انتخاب کرده بودند و در مصاحبه شرکت نکرده اند یا غیر مجاز اعلام شده اند نمی توانند در فرصت ویرایش نسبت به انتخاب آن رشته ها اقدام کنند.

رئیس سنجش آموزش پزشکی گفت: کلیه داوطلبان رشته تخصصی پزشکی خانواده می بایست مدارک مربوط به گذراندن دوره MPH پزشکی خانواده و سوابق کار به عنوان پزشک خانواده یا مسئولیت در سیستم بهداشتی را نیز در قسمت مدارک سایت بارگذاری کنند و فرصت دیگری برای ارسال مدارک نخواهند داشت.

حیدرزاده با اشاره به شرایط خوابگاه پذیرفته‌شدگان دستیاری تخصصی پزشکی اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی  تعهدی برای اسکان و تأمین خوابگاه دستیاران پذیرفته شده ندارند و  در صورت اینکه شرایط و امکانات و ظرفیت آزاد خوابگاهی داشته باشند به دستیاران خوابگاه خواهند داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان با بیان اینکه بخشی از سهمیه‌های پذیرش به داوطلبان ایثارگران و مناطق محروم تعلق می‌گیرد، بیان کرد: اگر سهمیه ۲۵ درصدی رزمندگان و ایثارگران  تکمیل نشود، در مرحله اول ظرفیت های خالی  به ایثارگران  ۵ درصد اختصاص می یابد و در مرحله بعدی اگر ظرفیت پر نشود، صندلی های خالی به داوطلبان آزاد با رعایت مقررات پذیرش تعلق می‌گیرد،  همچنین ظرفیت تکمیل نشده سهمیه مناطق محروم دانشگاه‌های علوم پزشکی به سایر داوطلبان آزاد با رعایت مقررات پذیرش تعلق می‌گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.