پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم یک مدل خیلی خوب از موفقیت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، باقر لاریجانی روز شنبه در مراسم افتتاح مرکز رشد سلامت، افزود: این مجموعه در سال های گذشته مقالات زیادی را تهیه و منتشر کرده که برخی از آنها در سیاستگذاری و شناخت معضلات حوزه سلامت کشور تاثیر گذار بوده است.

 رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به لزوم گسترش شرکت های دانش بنیان، ادامه داد: در تلاش هستیم تا استادان دانشگاه ها در کنار فعالیت های گذشته بتوانند شرکت دانش بنیان را گسترش دهند تا بتوانند راه حل مناسبی برای رفع مشکلات حوزه سلامت بیابند.

وی افزود: استادان در کنار فعالیت های آموزشی و تهیه و انتشار مقالات علمی، باید در قالب شرکت های دانش بنیان فعالیت کنند تا با رفع نیازهای مردم از آلام و درد آنان بکاهند.

لاریجانی به انجام تحقیقات فراوان در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه از همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور وضعیت بهتری دارد که هرچند جای خوشحالی دارد اما نگهداشتن دانشگاه در این وضعیت کار سختی است.

در ادامه علی صحرائیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم یک مدل خیلی خوب از موفقیت است که طی سال های گذشته این مسیر را طی کرده است.

صحرائیان گفت: این پژوهشگاه در سالهای گذشته پژوهش های مبتنی بر نیاز را انجام داده و امروزه در تلاش است تا ثروت از دانش با تکیه بر ظرفیت های خود بدست آورد.مرکز رشد سلامت این پژوهشگاه گامی موفق برای استقرار شرکت های دانش بنیان و ایجاد زیرساخت ها برای تولید ثروت از دانش است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با استقرار شرکت های فناور در این مرکز رشد، شاهد تولید ثروت از دانش باشیم تا با توسعه اینگونه مراکز، کشور فرایند توسعه را با شتاب بیشتری طی کند.

به گزارش ایرنا مرکز رشد سلامت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، امروز "21 اردیبهشت" با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی و تعدادی از استادان پژوهشگاه افتتاح شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.