۴۰ ایالت آمریکا از شرکت‌های داروسازی بزرگ شکایت کردند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نام ۲۰ شرکت بزرگ داروسازی در شکواییه‌ دیده می‌شود از جمله یک گروه داروسازی که بزرگترین تولیدکننده داروهای عمومی "ژنریک" در جهان است.

دادستان‌های آمریکایی می‌گویند این شرکت‌ها برای بالا بردن مصنوعی قیمت داروها "زدو بند" کرده‌اند تا از بهای حدود ۱۰۰ داروی مهم از جمله داروهای بیماری قند و سرطان سود کلان ببرند.

ویلیام تونگ، دادستان‌ کل ایالت کانیتکت گفته تحقیقات مربوط به این پرونده ۵ سال به طول انجامیده که چگونگی دست داشتن کارخانجات داروسازی در تبانی برای بالا بردن داروها - گاه تا ۱۰۰۰ برابر - را نشان می‌دهد.

دادستان عمومی کانیتکت گفته است: ما شواهد محکمی داریم که از چگونگی وارد شدن صنعت داروسازی به یک کلاه‌برداری چند میلیارد دلاری از مردم آمریکا خبر می‌دهد. ما ایمیل، پیامک و محتوای تماس‌های تلفنی را جمع کرده‌ایم که از نظر ما ثابت می‌کند این یک توطئه و زد و بند چند ساله برای تغییر قیمت‌ها و تقسیم بازار دارو میان این شرکت‌ها بوده است.

دادستان‌ها همچنین نام ۱۵ نفر را که به گفته آنها مسئول هماهنگی برای بالا بردن قیمت داروها بوده‌اند و به طور روزانه در این زمینه فعالیت داشته‌اند را به عنوان متهم به دادگاه معرفی کرده‌اند.

بر اساس شکواییه این شرکت‌ها متهم‌اند که در خلال سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ با هم برای بالا بردن بهای داروها دست به یکی کرده‌اند.

بنابر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، نظام بهداشتی آمریکا و بهای خدمات پزشکی و دارو در این کشور همواره در کانون جدال‌های سیاسی میان احزاب و گروه‌های سیاسی بوده است.

در همین رابطه ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور برچیدن طرح بیمه خدمات درمانی که باراک اوباما بانی شکل‌گیری آن بوده را بارها وعده داده و آن را یکی از ارکان برنامه ریاست جمهوری خود قرار داده است.

اوباما مدعی بود که طرح بیمه همگانی او به کسانی که به علت سرسام‌آور شدن بهای خدمات پزشکی قادر به دریافت آنها نیستند پوشش درمانی ارایه می‌دهد.

به گزارش ایسنا بسیاری از ایالت‌ها در آمریکا هم مدعی‌اند که با لغو بیمه درمانی ارزان ممکن است میلیون‌ها نفر از عهده تامین مخارج درمانی و بهداشتی برنیایند و سلامت عمومی در آمریکا به خطر بیفتد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.