ساختار کوچک سازمان غذا و دارو با ماموریت‌ها و فعالیت‌های آن همخوانی ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون هاشمی در مورد تاکید وزیر بهداشت و درمان مبنی بر اینکه گره‌های تولید دارو در کشور را باز کنیم با اشاره به گره‌هایی که در این حوزه وجود دارد، گفت: گره‌های صنعت دارو ناشی از بلاتکلیفی دولت در استراتژی و سیاست‌گذاری کلی در این حوزه است و تا زمانی که دولت بنگاه‌داری و کارخانه‌داری می‌کند این مشکل وجود خواهد داشت.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس ادامه داد: دولت باید بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی دست از کارهای اجرایی وتصدی‌گری بردارد و تنها در سیاست‌گذاری، ساماندهی و نظارت انجام وظیفه کند.

وی افزود: یکی دیگر از گره‌های موجود در صنعت دارو مربوط به ساختار کوچک سازمان غذا و دارو بوده که با ماموریت‌ها و فعالیت‌هایش همخوانی ندارد، بنابراین نمی‌تواند ماموریت‌های خود را به درستی انجام دهد، به این دلیل که در تصدی‌گری هم دستی دارد و کمتر به امور نظارتی و توسعه‌ای می‌پردازد.

هاشمی گفت: رابطه بیمارگونه بخش دولتی با بخش غیردولتی در حوزه دارو هم نیاز به اصلاح دارد، ضمن اینکه در پی این مواردی که عنوان شد، مشکلات خُرد دیگری هم وجود دارد که وزیر بهداشت و درمان به آنها اشراف دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: وزیر کنونی بهداشت و درمان سال‌ها در حوزه دارو فعالیت داشته و از گره‌هایی که در این صنعت وجود دارد، آگاه است، اما گشودن این گره‌ها نیز به دست یک نفر امکانپذیر نیست و باید رفع آنها توسط تیمی انجام شود که فارغ از دغدغه‌های فردی، گروهی و جناحی بتواند به رفع مشکلات این بخش بپردازد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان تاکید کرد: البته وزیر بهداشت و درمان باید استراتژی‌هایی که در جهت رفع گره‌های موجود در صنعت دارو دارد را بیان کند تا ما هم در مجلس شورای اسلامی از وی در جهت حل این مشکل حمایت کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.