رویکرد پیشگیرانه آموزش سلامت باعث تحقق سلامت از طریق تغییر رفتار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ضیاءالله اعزازی ملکی بیان کرد: حمایت از آموزش سلامت برای توانمندسازی مردم در دگرگون کردن شرایط زندگی‌شان مساله‌ای مهم و حیاتی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه آموزش در سلامت را می‌توان در دو رویکرد پیشگیرانه و مشارکتی بررسی کرد، ادامه داد: در رویکرد پیشگیرانه آموزش سلامت، تحقق سلامت از طریق تغییر رفتار مورد توجه است اما در رویکرد مشارکتی افزایش سلامت از طریق توسعه دانش و مهارت به منظور قادرسازی مردم برای اتخاذ انتخاب‌های آگاهانه درباره سلامت محقق می‌شود.

وی افزود: در حوزه توانمندسازی مردم اقدامات پراکنده بسیاری انجام شده است ولی آنطور که باید موثر واقع نشده است. در صورتی که به این موضوع به طور جدی پرداخته نشود و توانمندسازی و پیشگیری در اولویت برنامه‌ها قرار نگیرد، نظام سلامت و بیمه‌ها توان پرداخت هزینه‌های درمانی را نخواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت اعزازی ملکی در پایان اضافه کرد: همکاری تمام بخش‌های حوزه سلامت، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نیرو، نفت، راه و شهرسازی و صدا و سیما در جهت افزایش توانمندسازی مردم، تاثیر بسیاری بر برون رفت از مشکلات فعلی و جبران کمبود منابع حوزه سلامت و به خصوص بیمه‌ها خواهد داشت چرا که موضوع سلامت فرابخشی است و همه باید در آن نقش داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.