پرونده الکترونیک سلامت باعث کنترل هزینه‌های درمانی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، یوسف فرهنگ دوست بیان کرد: خدمات شایان توجه سازمان بیمه سلامت ایران و اینکه مراکز درمانی دانشگاهی، بیمارستان‌های دولتی و سایرمراکز طرف قرارداد ارائه دهنده خدمات درمانی شاهد حضور چشم‌گیر بیماران برای دریافت خدمت هستند، ما را بر آن می دارد که تحول و نوسازی درارائه خدمت به بیمه‌شدگان را از دغدغه‌های اصلی سازمان بیمه سلامت شمرده وبر آن اهتمام بورزیم.

وی افزود: علی رغم اشراف به شرایط خاص تحریم‌ها و نوسانات ارزی،هدف سازمان ارائه خدمات با کمیت وکیفیت بیشتربه بیمه شدگان است. تلاش ما بر این است تا درراستای ایجاد توازن، توجه ویژه‌ای به همه بخش‌ها شود و تامین اعتبار لازم جهت راه‌اندازی و بهره‌برداری‌ها در این حوزه با مدیریت بهتری صورت گیرد.

معاون دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: البته دولت و مجلس همیشه حامی سازمان بیمه سلامت بوده اند و در سال‌های گذشته از طریق انتشار اوراق خزانه و پرداخت از صندوق توسعه ملی، در پرداخت بخش عمده‌ای از بدهی‌های سازمان، ما را در امر خطیر خدمت‌رسانی یاری کرده‌اند. به نظر می‌رسد ازطریق توانمندسازی پزشکان و آحاد مردم وارائه آموزش‌های توانمند‌سازی ، خرید راهبردی خدمات از مراکز دولتی وغیر دولتی برحسب نیاز، بتوان به ارتقای درآمد عملیاتی در سازمان جامعه عمل پوشاند.

فرهنگ‌دوست گفت: طی سال‌های گذشته با افزایش ناگهانی تعرفه‌های خدمات درمانی هزینه‌های نظام سلامت به طرز قابل توجهی افزایش یافت لذا به منظور مدیریت بهینه منابع درکناراقدامات بسیارخوبی که درحال انجام است،لازم است برمبنای تکالیف قانونی از زیرساخت اصلی پرونده الکترونیک سلامت استفاده ودر جهت کنترل هزینه‌های درمانی اقدام کرد که تجربیات جهانی نیز نشان می‌دهد اجرای پرونده الکترونیک سلامت به طرز قابل ملاحظه‌ای هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت وی در پایان اضافه کرد: همانطور که بارها به این موضوع تاکید شده است، ایجاد ثبات در وضعیت منابع و مصارف، بهره‌گیری سازمان بیمه سلامت از راهکاری بنام منابع پایدار در بودجه سنواتی است. بسیاری از کشورهای جهان نیز با بهره‌مندی از منابعی که به صورت پایدار از لایحه بودجه در نظر گرفته می شود به نظام بیمه‌ای کمک می‌کنند. اکنون که بودجه بیمه سلامت در سال 98 ابلاغ شده است و چاره‌ای جز مدیریت منابع نیست یکی از بهترین راهکارها برای کنترل هزینه‌، بهره‌مندی ازراهنماهای بالینی و نیز استقرار نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده البته با زیرساخت‌های لازم، است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.