در ۱۸ قلم دارو با محدودیت مواجه هستیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهرداد لاهوتی اظهار کرد: در جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین با حضور وزیر بهداشت، ایشان عنوان کرد از روزی که به وزارتخانه آمده ۴۵ شرکت متعلق به وزارتخانه در زمینه‌های مختلف را تعطیل کرده است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس ادامه داد: وزیر بهداشت در این جلسه همچنین نکاتی را در مورد سیل اخیر مطرح کرد و گفت که در این حادثه حتی یک مورد بیماری واگیردار نداشتیم و این حرکت بزرگی بوده است. آقای نمکی همچنین گفت که طرحی برای تحول آموزش در دانشگاه‌ها تهیه شده که به زودی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به قول وزیر بهداشت برای سر و سامان دادن به طب سنتی اظهار کرد: ایشان همچنین در مورد دارو گفت که در حال حاضر تنها در ۱۸ قلم دارو با محدودیت روبرو هستیم ولی داروهایی که در داخل تولید می‌شوند را اجازه واردات نمی‌دهیم. قبلاً این اجازه داده می‌شد.

لاهوتی گفت: آقای نمکی عنوان کرد که طرح مقابله با پوسیدگی دندان در مدارس شروع شده و قرار است به همه مدارس تسری یابد تا دانش آموزان دندان پوسیده نداشته باشند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس یادآور شد: وزیر بهداشت همچنین بیماری فشار خون را مرگ خاموش عنوان کرد و گفت که باید در این باره بسیج همگانی صورت گیرد تا هم مردم متوجه اهمیت موضوع شوند و هم شرایط برای مقابله با این بیماری فراهم شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان با اشاره به اظهارات مطرح شده از سوی نمایندگان در این نشست گفت: نمایندگان مشکلات دارو را مطرح و عنوان کردند که برخی داروها در بازار نیست و مردم برای تهیه آن با مشکل مواجه هستند. علاوه بر این در مورد اداره دانشگاه‌های علوم پزشکی هم نگرانی‌هایی از سوی نمایندگان مطرح و عنوان شد که دانشگاه‌های علوم پزشکی به وزارت علوم واگذار شود یا اگر قرار است با هم اداره شوند فکری در این باره صورت گیرد. یکی دیگر از نکات مورد اشاره نمایندگان ضعف وزارت بهداشت در پیشگیری از بیماری‌ها بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.