ابلاغ نسخه ششم دستورالعمل بسیج ملی کنترل فشار خون به دانشگاه‌های علوم پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونان بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی کشور ضمن اعلام این خبر، گفت: رییس ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در استان ها، روسای دانشگاه ها و معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی دبیر ستاد اجرایی در استان ها هستند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: جایگاه اصلی اجرای کمپین در نظام شبکه است و 26 هزار مرکز سلامت خط مقدم اجرای این برنامه هستند. در کنار آن ایستگاه های سیار و ثابت دیگری برای اجرای برنامه خواهیم داشت که بر اساس دستورالعمل باید برای اندازه گیری فشار خون افراد آماده باشند.

رئیسی گفت: نکته مهم این بسیج ملی این است که بتوانیم دستگاه ها و مردم را وارد کار کرده و همه ظرفیت های اجتماعی کشور را درگیر این کمپین کنیم.

وی افزود: بر اساس دستور رییس جمهور و مکاتبه انجام شده با وزارت کشور، برنامه ها به پیش می رود و با ستاد کل نیروهای مسلح نیز هماهنگ شده که با کمپین همکاری کنند. باید از همه ظرفیت های لازم اعم از دانشجویان پرستاری، پزشکی و بسیج جامعه پزشکی برای اجرای کمپین بهره برد.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: 8 میلیون کارگر در کارخانه ها و کارگاه ها مشغول به کار هستند که ظرفیت خوبی برای بهداشت حرفه ای برای اجرای این کمپین فراهم می کند.

رئیسی تصریح کرد: اهداف کلی کمپین، افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان و افزایش آگاهی جامعه درباره این بیماری است و پیش بینی می کنیم فشار خون 20 میلیون از افراد بالای 30 سال اندازه گیری شود، 2 میلیون نفر با فشار خون بالا شناسایی و یک میلیون نفر نیز برای مراقبت و درمان به مراکز معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: دستورات رییس جمهور و وزیر بهداشت، مبنای خوبی برای جلب مشارکت از همه سازمان هاست.

به گزارش وبدا معاون وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: 7 کارگروه تخصصی در ستاد وزارت بهداشت برای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون ایجاد شده و کمپین 27 اردیبهشت رسماً آغاز خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.